Insatshandläggare

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 14 600 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Du ska i huvudsak ansvara för uppföljningen av placerade barns och ungdomars situation, vilket innebär regelbunden kontakt med barnet, familjehemmet/institutionen och viktiga närstående. Andra förekommande arbetsuppgifter är t ex rekrytering, matchning och uppföljning av kontaktfamiljer. KVALIFIKATIONER Socionom eller annan likvärdig utbildning. God kännedom om utrednings- och uppföljningssystemet BBIC och minst två års erfarenhet av att arbeta med placerade barn och deras familjer. Vi tror att du gärna samtalar med barn och vuxna och att du trivs med de administrativa uppgifter som är en del av arbetet. Du är väl insatt i gällande lagstiftning och aktuella riktlinjer. Vi vill att du har ett starkt engagemang för placerade barn och ungdomar och ett arbetssätt där du strävar efter att få de olika parterna kring barnet att samverka utifrån ett barnperspektiv. Du är van vid att lyssna till barn och att föra deras talan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vi söker en socialsekreterare med specialkompetens!

8 maj 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

2 maj 2024