Inside Sales Coordinator på heltid

Inside Sales Coordinator på heltid

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en nyckelroll där du blir spindeln i nätet och ansvarar för att säkerställa att våra kunder får rätt produkter i rätt tid? Då är denna roll rätt för dig! Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående.

OM TJÄNSTEN
Vi söker för Proacts räkning en Inside Sales Coordinator. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt sex månader med möjlighet till förlängning.

Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Proact är ett IT-tjänsteföretag som grundades i Sverige 1994 och är specialiserat på lagring, backup och multicloud-lösningar. Företaget är verksamt i 12 länder och har över 1200 anställda, varav cirka 175 i Sverige. Proact erbjuder lösningar som hjälper organisationer att lagra, ansluta, skydda och skapa affärsvärde genom data. Företaget präglas av en hjälpsam företagskultur, god arbetsmiljö och nära samarbete mellan anställda.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Inside Sales Coordinator kommer du att arbeta nära våra säljare och ta hand om den administrativa biten för sålda produkter. Här tillges du en dynamisk arbetsmiljö där du får vara en viktig del av ett team som tar eget ansvar och kommunicerar öppet. I denna roll har du möjlighet att utvecklas inom administration, ekonomi och IT, samtidigt som du får vara med och bidra till företagets framgång. Du kommer bland annat att:


* Ta emot och bearbeta orderdata från våra säljare och säkerställa att all information stämmer (kundpriser, leveransinfo, dokumentation) innan den läggs in i vårt ekonomisystem Navision
* Följa upp leveransdatum och hålla säljarna uppdaterade om status
* Fakturera kunder och attesterar leverantörsfakturor, samt säkerställa att fakturorna stämmer med systemet
* Vara en problemlösare och kontrollfunktion som säkerställer att all information är korrekt och att eventuella avvikelser kommuniceras
* Arbeta i ett stundtals högt tempo och vara flexibel för att ta hand om diverse frågor som kan uppstå


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
- Har god data- och systemvana

Det är meriterande om du:
- Har kunskap i Navision och/eller andra ekonomisystem

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt för denna roll och söker dig som är:
- Noggrann
- Kommunikativ
- Ansvarstagande

Övrig information:
- Start: Februari
- Omfattning: Heltid, 40h/v
- Uppdrag: Initialt sex månader med möjlighet till förlängning
- Placering: Frösundavik, Solna

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer hos Proact på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2025
  • Ansök senast: 20 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


8 april 2022

Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

30 mars 2022