Institutionsadministratör, inriktning utbildning

Arbetsbeskrivning

Med 26 500 studenter, 3 500 anställda och över 100 utbildningsprogram är Linköpings universitet ett av Sveriges större lärosäten. Institutionen för Klinisk och Experimentell medicin (IKE) finns inom Hälsouniversitetet vid Linköpings universitet. Målsättningen för verksamheten inom IKE är att bedriva högkvalitativ biomedicinsk och klinisk forskning och undervisning på nationell och internationell toppnivå, till gagn för hälsa och sjukvård. Institutionen har ca 400 anställda. ARBETSUPPGIFTER Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att ansvara för administrationen av utbildningsmoment som inte ingår i något av institutionens utbildningsprogram såsom exempelvis fristående kurser och forskarutbildningskurser. Därutöver ingår att administrera delar av Logopedprogrammet. Det innebär att tillsammans med kurs- respektive programansvarig administrera kursernas/ programmets undervisningsmoment inkl. examinationer samt att vara kontaktperson och ge service åt studenter och lärare både genom personliga kontakter och genom information via IKEs hemsida. Exempel på arbetsuppgifter: schemaläggning, tentamensadministration, planering och genomförande av upprop, rapportering i det studieadministrativa systemet Ladok, viss lokalbokning samt rapportering av lärarinsatser inom respektive kurs/program. Liksom i alla stödfunktioner förutsätts du bidra när akuta situationer uppkommer även om det innebär att du engageras i arbetsuppgifter som inte är de som normalt ingår i din tjänst. Du rapporterar dels till kurs- och programansvariga och dels till administrativ chef. Den senare är din närmaste chef. KVALIFIKATIONER Minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande. Högskoleutbildning är meriterande men inget krav. Erfarenhet av administrativt arbete inom högskolesektorn är meriterande liksom kunskap om regelverket kring grundutbildningar på universitetsnivå. Datavana och erfarenhet av att arbeta med Officeprogram är ett krav liksom god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Erfarenhet av webbpublicering är meriterande. Du har erfarenhet av att samordna, prioritera och strukturera administrativ verksamhet. Som person är du serviceinriktad, initiativrik, konstruktiv, stresstålig, kommunikativ och kvalitetsmedveten. Du har god samarbetsförmåga och har förmåga till helhetssyn. Arbetssituationen kräver också förmåga till självständigt arbete och stort ansvarskännande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Näringslivsutvecklare - projektledare

24 november 2010

Administrativ assistent

4 augusti 2010

8 december 2010