Intäktsadministratör internt till Lernia SSC

Intäktsadministratör internt till Lernia SSC

Arbetsbeskrivning

Lernia söker en intäktsadministratör med känsla för siffror och service.

Om tjänsten:

Vi söker nu en administratör till vår interna administrationsgrupp i Gävle. Behovet är omgående och kommer inledas med en 6 månaders visstidsanställning men med god chans till förlängning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som administratör på Lernia kommer du att stödja verksamheten med uppsättning av avtal i systemstöd, inläsning av deltagare, hantering av intäkter, fakturor och betalningar samt ta fram rapporter för rutinefterlevnad.

• Avtalsuppsättning- säkerställa uppsättning av nya, revidering av pågående avtal samt avslut av avtal
• Inläsningar av deltagare från kundsystem till Lernias systemstöd
• Delta i löpande och regelbunden avstämning vid bryt/låsning/veckovis/månadsstängning mellan kundsystem och det interna deltagarsystemet
• Rapportera och flagga avvikelser vid avstämningar löpande till division Utbildning
• Identifiera avvikelser och upptäckta fel efter avstämningar
• Beräkning och periodisering av intäkter
• Fakturerahantering, självfakturering och utbetalningar
• Matchning av intäkter



Formell kompetens

Kunskaper och färdigheter

• Mycket goda Excelkunskaper
• Erfarenhet av att arbeta i system
• Förståelse för det ekonomiska flödet

Kvalifikationskrav

• Gymnasialutbildning inom ekonomi
• Redovisningsekonom eller likvärdig utbildning
• Arbetserfarenhet inom ekonomi med fokus på intäktshantering och analysering



Personliga egenskaper

Du är strukturerad och driven, med en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra samt har en hög arbetsmoral. Du har en social förmåga och en känsla för service faller sig naturligt för dig.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Omfattningen är heltid mån-fre, kontorstider.

Visstid/Heltid/Gävle

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Information

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


ITO Infrastructure Engineer

ITO Infrastructure Engineer

24 april 2024