Integration Manager till NTEX, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vår grundare och vd Thomas Ström startade NTEX för att erbjuda ett svenskägt alternativ på marknaden. Genom förvärv och organisk tillväxt är NTEX nu ett av Sveriges största privatägda speditionsföretag med över 3,8 miljarder kronor i omsättning. Bolaget äger runt 1750 trailers för godstransporter samt omlastnings- och logistikterminaler och egna dragbilar. Med över 1 000 medarbetare och ca. 900 000 uppdrag årligen har vi resurserna att ta hand om uppdrag i alla skalor och storlekar.

Rollen

Vi söker en engagerad Integration Manager med entreprenörsanda, som har kunskap inom områden som Electronic Data Interchange (EDI) och liknande teknologier. Din erfarenhet inom speditörs-/logistikbranschen och/eller 3PL-lösningar kommer att vara en värdefull tillgång i denna spännande och utvecklande roll.

Rollen innebär att driva hela processen för att ansluta NTEX:s kunder och leverantörer till effektiva elektroniska kommunikationslösningar. Denna roll involverar många kontaktytor, inklusive kunder, leverantörer samt interna resurser inom IT, ekonomi och operations.

Vad du kommer att göra

Som Integration Manager kommer du att ansvara för att starta upp anslutningsaktiviteter och koordinera interna resurser, kunder och leverantörer för att medverka till att implementeringen håller en hög kvalitet. Du har också ett informationsansvar till interna och externa parter som påverkas av en driftsättning. Utöver detta ansvarar du också för att hantera och följa upp felsökning. Du är också behjälplig om kunder/leverantörer exempelvis behöver göra korrigeringar eller ändringar i systemet. Här arbetar du i en global miljö med många kontaktytor och moderna teknologier i ett viktigt uppdrag för att upprätthålla optimal leverans för våra kunder och leverantörer.

Ansvar för integrationer och att driva processen för att ansluta NTEX:s kunder och leverantörer.
Möten med kunder och leverantörer för att säkerställa krav, lösa problem och förstå förväntningar.
Samarbete med interna resurser för att initiera anslutningsaktiviteter.
Koordinera och genomföra tester med kunder och leverantörer för att säkerställa hög kvalitet i implementeringen.
Förvaltning, utveckling och hantering av befintliga tekniska lösningar och kund-/leverantörsrelationer.


Utöver detta kommer du att vara en viktig del av projekt och aktiviteter som påverkar EDI inom bolaget. Du kommer också att vara ansvarig för informationsöverföringen till både interna och externa parter som påverkas av en driftsättning. Om kunder eller leverantörer behöver göra korrigeringar eller ändringar i systemet kommer du att vara behjälplig.

För att lyckas i rollen 

Tidigare erfarenhet av att arbeta med eller kring EDI.
Erfarenhet av antingen speditörs-/logistikbranschen och/eller 3PL-lösningar.
En nyfikenhet och en vilja att ta dig an nya utmaningar.
Tekniskt intresse är en stor fördel
Förmågan att vara självgående och lösa problem.
Ett intresse för informationsflöden och förmågan att förstå komplexa samband.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, systemvetenskap, logistik eller motsvarande erfarenhet.
Det förekommer en del resor i tjänsten vid behov i Sverige och Europa.


Eftersom denna roll innebär kontakt med externa parter, är det viktigt att du är kommunikativ och trivs med sådana inslag i ditt arbete. Du är drivande, självgående och ansvarstagande, samtidigt som du är hjälpsam och samarbetsinriktad.

Vi erbjuder dig

NTEX erbjuder en trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor. Här får du de verktyg du behöver för att utföra ditt arbete på bästa möjliga sätt. På NTEX har vi ett stort hjärta för våra medarbetare och våra kunder. Vi tror på att vara branschledande genom att ständigt förbättra oss och ha ett nära samarbete med kunder och leverantörer. Vårt mål är att även det mest komplicerade uppdrag ska vara en enkel och bekymmersfri resa. Oavsett om det handlar om en enstaka frakt, regelbunden distribution, lagerhållning eller ett komplett upplägg för tredjepartslogistik. Vi bryr oss hela vägen!

Ansök

Är du nyfiken och vill ställa några frågor? Hör gärna av dig till Igor Glavan, igor.glavan@jerrie.se, 0701-765828. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023