Integrationskoordinator

Integrationskoordinator

Arbetsbeskrivning

Transdev söker en Integrationskoordinator med ansvar för vår Integrationsutveckling

Är du intresserad av möjligheterna med ny teknik och vad den kan tillföra oss på Transdev? Är du en engagerad och driven integrationsutvecklare som vill leda hela integrationsprocessen och triggas av komplexitet? Kan du vara den vi söker

Som Integrationskoordinator hos oss på Transdev kommer du vara vår ansvarige för Integrationsutveckling. Du får dessutom en viktig roll i en teknikintensiv bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Vi erbjuder dig utvecklande arbetsuppgifter i en miljö där du har möjlighet att påverka hur din roll och arbetsvardag ska se ut. Du kommer vara en del i en marknadsledande, internationell koncern där IT och digitalisering är en självklar del.

Rollen och arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra vår IT-avdelningen som består av ca 20 medarbetare och du kommer ha rollen som Integrationskoordinator och ansvara för Transdevs Integrationsplattform.

Som Integrationskoordinator leder du hela integrationsprocessen vilket bland annat inkluderar dialog med beställare och systemleverantörer, identifiering av önskade data i källsystem samt utveckling av integrationer och leverans av beställd information. Rollen ansvarar även för dokumentation av integrationer samt förvaltning av hela integrationsplattformen. Vidare kommer du ansvara för Transdevs integrationsplattform, beställningsprocess - integration samt vara den som leder och ansvarar för utveckling, förvaltning och dokumentation av integrationer.

I din roll kommer du starkt bidra till vårt strategiska initiativ inom strukturerad datahantering genom att driva och koordinera utveckling av systemkopplingar och informationsflöden i Transdevs integrationsplattform

Du kommer bl.a. ansvara för att;

- ta emot och hantera beställningar av nya integrationer
- leda och driva utveckling av integrationer (inkluderar även att själv utveckla) vilket inkluderar koordinering av interna och externa parter
- koordinera arbete med samarbetsparter och externa resurser inom integrationer
- leda arbetet med att testa och verifiera integrationer
- bidra i strategiskt initiativ kring strukturerad datahantering tex genom identifiering av de källsystem som är aktuella för att tillgodose datalagret med önskade data
- tillsammans med systemförvaltare skapa integrationer mot våra källsystem och lyfta upp data i datalagret
- dokumentera integrationer och måltabeller
- förvalta integrationsplattform
- bidra i problemlösning (2nd/3rd line) samt incidenter som involverar integrationer


Erfarenhet

För att lyckas i rollen ska du intresse och vara en skicklig integrationsutvecklare eller motsvarande.

Du ska ha;

- högskole- eller universitetsutbildning inom IT, annan motsvarande eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
- flera års erfarenhet inom området
- goda kunskaper och erfarenhet från arbete med integrationer, systemkopplingar och informationsflöden
- bra på att ställa krav och föra tydlig dialog med systemleverantörer
- förståelse för datamodeller och informationsarkitektur
- goda kunskaper kring dataladdningar, databasscript
- goda kunskaper inom montjänster i tex AWS, Azure
- goda kunskaper inom programmering tex SQL, C++, Python
- erfarenhet av agilt arbetssätt
- svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift


Vem är du

Som person är du initiativrik, arbetar systematiskt och är drivande. Du är analytisk problemlösare med ansvarskänsla och en nyfikenhet vad data kan åstadkomma i vår verksamhet och våra affärer.

Det är viktigt att du är öppen och tydlig i din kommunikation och tycker det är roligt och stimulerande att arbeta med andra och du har en god förmåga att kommunicera och prata om integrationer och informationsflöde med verksamheten utanför IT. Du kommer trivas hos om du är prestigelös och generös med att dela med dig av kunskap och erfarenheter.

Hos oss kommer du trivas om du stimuleras av ett högt tempo i en stor organisation som sätter stort värde i att leva efter våra värderingar. Du ska ha ett genuint intresse och nyfikenhet för integration och informationsmodeller. Du tar gärna kommandot och leder och håller ihop samarbetet mellan både externa och interna parter

Vilka är vi?

Transdev Sverige (www.tansdev.se) med ca 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 85 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.

Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma, med närhet till kollektivtrafik och Sundbybergs Centrum.

Ansökan

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta; Susanna Ask, Ansvarig HR, susanna.ask@transdev.se 08-629 50 22.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem. Vi accepterar inga ansökningar som inkommer via mejl.

Välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Liknande jobb


24 september 2021

Infrastrukturarkitekt

Infrastrukturarkitekt

24 september 2021

24 september 2021