Interim Business Controller

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Business Controller för ett uppdrag hos en av våra kunder i Kungälv. Uppdraget sträcker sig från slutet av mars/början av april och löper under ca 6 månader. Möjlighet att uppdraget därefter kan övergå till en fast tjänst finns. Omfattningen kan anpassas till 70–100%. Majoriteten av arbetet kommer att utföras på plats i Kungälv, men det finns viss möjlighet till distansarbete.

Om uppdraget

Rollen som Business Controller innebär att du kommer att arbeta inom en mindre koncernstruktur. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ekonomichefen för att planera och prioritera arbetet, där stort fokus ligger på en kommande systemupphandling samt utveckling av processer för ekonomisk styrning och uppföljning. Du kommer även arbeta nära verksamhetschefer och projektledare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Ansvara för bokslut och prognosarbete

• Följa upp och analysera verksamhetens ekonomiska utveckling

• Hantera interna mellanhavanden och förbättra processer

• Genomföra analyser och projektuppföljningar

• Stödja verksamhetschefer i ekonomiska frågor och beslut

• Ta fram beslutsunderlag och hantera ad hoc-uppgifter inom ekonomi

• Vara delaktig i upphandlingsprojekt av nytt budgetsystem

Din profil

Vi söker dig som har ca 5 års erfarenhet som Business Controller och som är van vid att arbeta med bokslut, budget, prognoser samt verksamhets- och projektuppföljning. Du har erfarenhet av att stötta verksamhetschefer med analyser och beslutsunderlag, och har en strukturerad, flexibel och analytisk approach i ditt arbete. Du är van att ta ett helhetsansvar för ekonomistyrning och har god förmåga att arbeta självständigt. Du behöver ha erfarenhet av arbete i ett budgetsystem och inte bara i Excel. Erfarenhet av arbete inom en koncernstruktur och med systemupphandlingar är meriterande men inget krav.

För att lyckas i denna roll bör du vara en driven person som är van att driva arbetet framåt och ha ett proaktivt arbetssätt. Du är pedagogisk och har en förmåga att förklara ekonomiska samband på ett lättförståeligt sätt. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och kan anpassa din kommunikation beroende på mottagaren.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, caroline.woxberg@flipr.se, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2025
  • Ansök senast: 9 mars 2025

Liknande jobb


Pricing Analyst sökes

28 april 2010

10 mars 2010

Financial Planning and Analysis Manager

21 april 2010

Business controller

21 april 2010