Interim Ekonomiansvarig till Koberg Förvaltning AB

Interim Ekonomiansvarig till Koberg Förvaltning AB

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad Finance söker en interim Ekonomiansvarig / Redovisningsekonom för ett uppdrag hos vår kund Koberg Förvaltning AB.

Vi söker dig som vill ha en bred roll i ett litet familjärt företag där utveckling, tillväxt och resultat står i fokus. Värdesätter du att leva och verka i en personlig och unik miljö som erbjuder många upplevelser, då är detta rätt uppdrag för dig! I rollen så kommer du ha det huvudsakliga ansvaret för bolagets ekonomifunktion.

Uppdraget startar omgående och beräknas löpa 4-6 månader under en pågående rekryteringsprocess. 
Koberg Förvaltning ligger i Sollebrunn. Möjlighet finns att arbeta några dagar i veckan på distans.

Ansvarsområden
Som interim ekonomiansvarig sköter du företagets löpande redovisning och lönehantering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Skatter och momsdeklarationer
• Arbetsgivardeklarationer
• Lönehantering för ca 40 medarbetare
• Avstämningar och analyser 

Kvalifikationer
För den här rollen söker vi en självständig, prestigelös och positiv person som trivs i en bred roll. Du har en ödmjuk inställning och tycker om att ha ett varierande arbete som även kan innefatta en del administrativa arbetsuppgifter. 

Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en liknande roll, där du självständigt har ansvarat för arbetet på en mindre ekonomiavdelning. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift samt har god förmåga att hantera Microsoft Office-program. För den löpande redovisningen används Visma administration 1000 och för lönehantering Visma lön 600. Tidigare erfarenhet av Visma ses som positivt men är inget krav.

För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel, besitter en hög social kompetens med god kommunikativ förmåga. Du är en strukturerad person som hanterar arbetsuppgifterna med god ordning och reda.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Caroline Woxberg, caroline.woxberg@randstad.se

Om företaget
Koberg och Gåsevadholm är två enskilda egendomar i Västergötland och Halland som samförvaltas av Koberg Förvaltning AB. Företaget verkar inom Fastighetsförvaltning, Jakt, Skogsbruk, Grus-/bergtäkter, Jordbruk och Förnybar energi. Fastighetsförvaltningen omfattar förutom 2 slott cirka 135
bostadshus och 230 ekonomibyggnader såsom ladugårdar, maskinhallar och garage. Inom förnyelsebar energi finns bland annat en vindkraftspark och en solcellspark.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb

20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010