Interim ekonomichef sökes till Mora kommun

Interim ekonomichef sökes till Mora kommun

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Dess roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Förvaltningen ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna, utveckla och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar också om att företräda helheten och att kommunicera och samspela med delarna, stå för spelregler och policydokument och att driva utvecklingen så att den svarar mot framtidens krav.

Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem. Enheten består i dagsläget av 14 medarbetare.



Omfattning: 60-80% 6 månader, start så snart som möjligt

Befattningens uppdrag

Exempel på arbetsuppgifter:

- Leda och kvalitetssäkra kommunens ekonomi- och budgetprocess tillsammans med verksamheten.

- Leda enhetens medarbetare.

- Vara en aktiv part i såväl kommunens ledningsgrupp som kommunstyrelseförvaltningens stabsgrupp.

- Strategier och uppföljning av kommunens soliditet och likviditet

- Ansvar för koncernredovisning i samarbete med bolag och förbund

Utmaningar för befattningen:

- Kommunen har nyligen fattat beslut om att placera alla ekonomer centralt på ekonomienheten, vilket innebär ett pågående förändringsarbete inom enheten.

- Det pågår ett projekt för att införa en resursfördelningsmodell som ska implementeras under året.

- Implementering av nytt system för lednings- och beslutsstöd pågår.

- Inköpsprocessen behöver utvecklas.



Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 16 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 april 2024

19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024