Interim Enhetschef

Interim Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du en erfaren ledare som drivs av människan, miljön och att jobba i utveckling? Ta då chansen när vi söker en Interim Enhetschef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

För kunds räkning söker vi en Interim Enhetschef. Du arbetar med utgångspunkt i Växjö i en ung organisation som befinner sig i en utvecklingsfas. Ordinarie tjänst kommer bli vakant och uppdraget sträcker sig över tiden för rekryteringsprocessen tills nästa person är på plats, uppskattningsvis 4-6 månader med start 1 september.

Som Enhetschef har du ansvaret för att, utifrån verksamhetens fastställda behov och målsättningar, leda och fördela det operativa arbetet med fokus på kund, kvalité och säkerhet. Du ansvarar för två av organisationens betydelsefulla enheter i Växjö och Lessebo, därtill två mindre enheter ytterligare. Du fördelar det dagliga arbetet och ansvarar för ekonomi och budget samt rapporterar till Avdelningschef. Du har personalansvar för 16 personer på geografiskt skilda platser.

Din profil

Under Interimperioden kommer tyngdpunkten, förutom ett bra ledarskap, ligga på ett ökat kundfokus samt affärsmässighet ute på enheterna. Därför är det viktigt att du har ett tränat öga vad gäller att driva en verksamhet i stort, du är van vid att jobba efter uppsatta mål och leverans samt tydliggöra dessa på ett bra sätt för dina medarbetare. Du är trygg i dig själv och kan ta initiativ och beslut.

Du är en duktig ledare och har flera års erfarenhet av ledande befattning. Organisationen är i en utvecklingsfas vilket ställer höga krav på god kommunikativ förmåga för att få med dig personalen i de förändringar som sker.

Du ska ha någon form av teknisk erfarenhet, kunskap eller utbildning, gärna med inriktning miljö/energi. B-körkort är ett krav.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Emma Johansson och nås på 0739-73 93 65 eller på emma.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024