Interim Group Controller till Office Management

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Som Group Controller har du många kontaktytor internt och stöttar verksamheten inom stora delar av organisationen med att:
• Konsolidera det operativa resultatet månadsvis
• Driva budgetprocessen för koncernen
• Arbeta med budget och forecast
• Vara delaktig i rapportering till ledning och styrelse
• Att med hög kvalitet ta fram och säkra upp resultatrapportering månadsvis
• Systematisera rapporteringsflödet i Qlikview

Du rapporterar till bolagets CFO och ingår i ett team om fyra personer.

Start: Omgående. Uppdraget kommer att pågå till slutet av mars.


Om företaget

Office Management är en helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor som hjälper företag att effektivisera sina kontor. Då vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats är teamkänslan viktig hos oss och vi ser att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 900 MSEK 2015. Idag finns vi på flera platser i Sverige, Norge och Finland.

Din profil

Vi ser att du har en civilekonomutbildning eller motsvarande. Du har 3-5 års erfarenhet av att arbeta inom ekonomi samt erfarenhet av att arbeta som Controller i en organisation med fler resultatenheter, För att bli framgångsrik i rollen bör du trivas med att arbeta i ett företag med högt tempo och snabb tillväxt. Du har förståelse för redovisning och har troligtvis arbetat inom det tidigare. Vidare har du avancerade kunskaper i Excel, meriterande är erfarenhet av Qlikview. Rollen kräver att du behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Som person är du resultatinriktad, kvalitetsmedveten, strukturerad, stresstålig och har ett pedagogiskt arbetssätt. Vidare har du en positiv grundsyn och är prestigelös. För att trivas i rollen är du van att arbeta med täta deadlines samt duktig på att planera och prioritera ditt arbete. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och är flexibel i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt men också i team. Då teamkänsla är något vi värdesätter högt så behöver du vara en engagerad lagspelare som trivs med att samarbeta och bygga relationer inom bolaget.


Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss.
Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


2 november 2020

Engagerad Controller till Däckia/Pirelli

Engagerad Controller till Däckia/Pirelli

2 november 2020

Controller på 50% sökes

Controller på 50% sökes

2 november 2020