INTERIM HR CHEF  – heltid tom 31/12, Stockholm

INTERIM HR CHEF – heltid tom 31/12, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Utifrån flera års erfarenhet i ledande positioner har vi skapat en unik och framgångsrik modell. Vår samlade kompetens och processer ligger till grund för utvecklande och lyckade rekryteringar och interimslösningar. AH Executives modellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och branscher samt kundanpassade processer. Vi på AH Executives har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer fortsatt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Modellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.


Interim HR Chef

Till vår kund som är en myndighet i centrala Stockholm söker vi en trygg och nära ledare att axla rollen som Interim HR Chef. Uppdraget startar i början av mars och beräknas pågå hela 2020.

Teamet du kommer att leda består av ca 13 medarbetare inom HR och Lön. De arbetar såväl operativt som strategiskt inom HR och sköter myndighetens löneadministration.

Som HR Chef blir ditt primära uppdrag att leda, följa upp och säkerställa ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande HR arbete. Du ansvarar även för att HR strategier och processer implementeras enligt plan och arbetar aktivt med att vidareutveckla teamet och arbetsplatsen.

Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till chef för service- och stödfunktioner.

Bakgrund och erfarenheter

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att vara HR Chef och som har erfarenhet av att arbeta i en statlig HR funktion. Du har god kunskap om statlig arbetsrätt och är van att driva fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom personalvetenskap/HR eller annan relevant utbildning.

Som person

Då detta är ett konsultuppdrag måste du ha lätt för att knyta kontakter med andra och snabbt kunna sätta dig in i nya miljöer och arbetssätt. Du är en tydlig, kommunikativ och närvarande ledare som arbetar aktivt med ditt team och verksamheten för att skapa engagemang, dialog och delaktighet. Genom att planera, strukturera och följa upp säkrar du leveransen och ser till att arbetet bedrivs på ett framgångsrikt sätt i linje med strategierna.

Om tjänsten

Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Uppdragets längd: Start i början av mars t.om. december 2020.

I detta uppdrag kommer du att vara anställd av AH Executives och vara en del av vår gemenskap. 

Kontakta gärna Niklas Almquist på 0733 640 640 alt niklas.almquist@ahexecutives.se om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AH Executives AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Tegnérgatan 1
None

Postadress

Tegnérgatan 1
Stockholm, 11140

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023