Interim KMA ansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en interim KMA ansvarig till en av våra kunder inom Bygg- och anläggningsbranschen i Göteborg. Som KMA ansvarig utvecklar du verksamhetens kvalitets-, arbets- och miljöarbete i koncernen och rapporterar till VD. Du ansvarar för att underhålla, förvalta samt utveckla företagets integrerade verksamhetssystem (kvalitet/miljö/arbetsmiljö) certifieringar samt ackrediteringar inom koncernen.     I rollen som KMA-ansvarig har du befogenheter att verka för att aktivt stödja, utveckla och följa upp företagets kvalitets- och arbetsmiljöarbete så att detta bedrivs enligt företagets mål, rutiner, handlingsplaner och policys.

Bland de individuella arbetsuppgifterna ingår bl. a:

• Upprätta/revidera rutiner inom KMA-handboken och tillhörande checklistor.

• Uppföljning av verksamhetsmål.  

• Genomföra internrevisioner i projekten.

• Ta fram miljöutredningar som skall kartlägga företagets effekter på vatten, luft och mark.

• Upprätta/revidera kemikalieförteckning med tillhörande säkerhetsdatablad.

• Ansvara för att samtliga produkter på företagets hemsida är rätt uppdaterade.

• Stötta i KMA frågor i de olika projekten.

• Behjälplig med att ta fram anpassad KMA-manual på arbetsplatser med specifika behov i projekten. 

• Sammankalla till ledningens genomgång.

För denna roll söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Akademisk utbildning eller annan likvärdig utbildning.

• Dokumenterad kunskap inom ledningssystem för kvalitet/miljö/arbetsmiljö.

• Dokumenterad erfarenhet från internrevision och styrning av processer.

• Kunskaper inom arbetsmiljö- och miljölagstiftning relevant för Bygg- och anläggningsbranschen.

• Mycket goda kunskaper i Word och Excel samt svenska språket i skrift.

• Strukturerad och självgående för att självständigt kunna styra sitt arbete.

• Samarbetsvillig och professionell

• Noggrann

Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå under ca 6 månader. Det finns möjlighet att anpassa rollen så att omfattningen kan vara mellan 60–100%. Placering är på företagets kontor i Göteborg. Vissa resor till företagets andra regioner kan förekomma.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Liknande jobb


13 maj 2024

QHSE Manager

QHSE Manager

12 april 2024

Chef för enhet processutveckling

Chef för enhet processutveckling

8 maj 2024

6 maj 2024