Interim områdeschef till Svenska Bostäder

Interim områdeschef till Svenska Bostäder

Arbetsbeskrivning

Organisatorisk tillhörighet

Ingår i Distriktets/Stadsholmens ledningsgrupp inom förvaltningsavdelningen och rapporterar till distriktschef/förvaltningschef Stadsholmen.

Period

Avser perioden 28 augusti 2023 - 26 januari 2024

Befattningens huvudsyfte

Personal- budget- och verksamhetsansvar samt är ansvarig för en hållbar drift och säkra fastigheter i sitt område. Områdeschefen ansvarar även för kundupplevelsen samt att bidra till trygga, säkra och hållbara områden.

Ansvarsområden

- Planera, genomföra, följa upp/utvärdera samt utveckla verksamheten

- Personal- och arbetsmiljöansvar för sitt team genom ett närvarande ledarskap

- Fastighetsägaransvar för beståndet inom sitt område, både lägenheter och lokaler

- Ansvar för att säkerställa funktionell drift, yttre och inre underhåll, skötsel, service och reparationer inom sitt område

- Ansvar för att följa upp enade arbetssätt mellan områden och distrikt, kritiska överlämningar samt tvärfunktionella samarbeten i förvaltningsnära processer

- Ansvar för mottagandet av nyproducerade och ombyggda fastigheter inom sitt område

- Ansvar för framtagande, analys, åtgärder och uppföljning av budget och driftnetto för områdets fastigheter

- Bidrar till distriktets Verksamhetsplan samt är ansvarig för framtagande och uppföljning av handlingsplaner för sitt område

- Ansvar för att följa upp, analysera och initiera aktiviteter för en positiv kundupplevelse

- Ansvar för områdesutveckling med fokus på social hållbarhet och trygghet i samverkan med andra aktörer

- Att delta vid större oförutsedda händelser inom distriktet och inom förvaltningsavdelningen vid behov

- Ansvar för distriktets olika arbetsmarknadsprojekt

- I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter, kopplat till befattningen, inom Svenska Bostäder

Utbildning

Krav:

- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighet, byggnadsteknik eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga

Meriterande:

- Ledarskapsutbildning

Arbetslivserfarenhet och kunskaper

Krav:

- Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inklusive personal- och ekonomiansvar, eller motsvarande erfarenhet förvärvat på annat som arbetsgivaren bedömer likvärdiga

Kompetenser

- Helhetssyn

- Utvecklingsinriktad

- Mål- och resultatinriktad

- Samarbetsförmåga

- Tydlig

Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 25 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


6 maj 2024