Interim redovisningsansvarig till kund i Göteborg

Interim redovisningsansvarig till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som tillhör en större vårdkoncern söker vi nu en redovisningsansvarig. Uppdraget kommer att pågå parellellt med en rekryteringsprocess och förväntas sträcka sig från slutet av augusti till och med januari 2024. Tjänsten är på heltid och placering på kontor i centrala Göteborg.

I rollen kommer du ha helhetsansvar för två bolag och även vara delaktig i höstens projekt i att byta ekonomisystem. Du tillhör ett team med tre andra ekonomer och rapporterar till ekonomichefen.

Dina arbetsuppgifter kommer variera något i de olika bolagen men innefattar bland annat:

- Kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Månadsbokslut

- Kontoavstämningar vid månadsbokslut

- Rapportering till moderbolaget i Aaro

- Likviditetsprognos

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du känner dig trygg i ovan nämnda arbetsuppgifter och är självgående i ditt arbete. Generellt goda systemkunskaper är meriterande, gärna inom Visma som är det nuvarande systemet och/eller i Unit4 som vår kund ska byta till.

Som person är du noggrann och strukturerad och har inga problem att leverera mot deadlines. Du är prestigelös och serviceinriktad med en god kommunikationsförmåga och trivs i en roll med många kontaktytor.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på sofia.erikson@sjr.se. Vi intervjuar löpande men med anledning av semestertid kan återkoppling dröja något.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2023
  • Ansök senast: 2 augusti 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


11 maj 2024

9 maj 2024