Interimschef inom tryckeri till statlig verksamhet i Linköping

Interimschef inom tryckeri till statlig verksamhet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en affärsdriven och analytisk ledare inom producerande verksamhet? Då har vi uppdraget för dig! Till Linköpings universitet söker vi nu en Interimchef inom tryckeri till statlig verksamhet!
 
Verksamheten består av en produktionsanläggning och två försäljningsställen av kompendier. Tryckeriet på Valla i Linköping är en fullserviceanläggning där vi producerar grafiska tjänster och produkter från ”ax till limpa”. Kunder kan köpa kompendier antingen i Linköping, Norrköping eller via webben. Våra kunder är huvudsakligen verksamheter och studenter på Linköpings universitet, men också exempelvis andra myndigheter eller privat verksamhet. Verksamheten är självfinansierat och omsätter drygt 10 mkr. Som interimschef har du ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del i uppdraget är att skapa säkra affärer och bidra till att säkra ekonomin i verksamheten, samt säkerställa att medarbetarna har en god arbetsmiljö. Inom verksamheten arbetar nio medarbetare som har mycket erfarenhet och kunskap om produktionen. Medarbetarna arbetar med kund- och ordermottagning, idéarbete, formgivning och layout samt tryck, kopiering och efterbehandling. 
 
Omfattning: Deltid, 50% under 6 månader med start i augusti 2022. 
 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som interimchef ansvarar du för att:
Skapa säkra affärer och säker ekonomi i verksamheten.
Säkerställa en god arbetsmiljö för anställda.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är en affärsdriven och analytisk chef med mycket goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att se helheten för verksamheten. Du har samtidigt ett genuint intresse för människor och en förmåga att genom ditt goda ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet. Du har arbetat inom producerande verksamhet och vet hur det är att vara chef för producerande personal. Du har dessutom kunskap om hur du driver upphandlingar inom verksamheten.
Språkliga kunskaper i svenska och engelska, samt kunskaper i digitala verktyg är en självklarhet.
 
Vi söker dig som har: 
Förmåga att genom gott ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet.
Har arbetat inom producerande verksamhet och har erfarenhet av att vara chef för producerande personal.
Analytisk förmåga, affärsdriven, mycket goda ekonomiska kunskaper, förmåga att se helheten för verksamheten. 
Du ska kunna tillträda under augusti-september 2022 (om möjligt i slutet av augusti).


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-08-12, välkommen att ansöka på www.randstad.se.


För information: George Kawmi, george.kawmi@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024