Intermin enhetschef inom planering, exploatering, miljö- och hållbarhet ...

Intermin enhetschef inom planering, exploatering, miljö- och hållbarhet ...

Arbetsbeskrivning

På avdelningen för övergripande planering finns i dagsläget 20 medarbetare, var och en med sin specialistkunskap inom områdena planering, exploatering, miljö- och hållbarhet.

I takt med att Gävle kommun växer har även avdelningen växt och ska nu delas in i två enheter. Av den anledningen söker vi nu en intermins enhetschef som under tiden enhetsindelningen sker, och fram tills rekryteringen av två nya enhetschefer är klar, kan bidra med ett erfaret ledarskap och driva förändringsarbetet och förbereda enhetsindelningen tillsammans med oss.

Vi söker en erfaren chef och ledare med bred erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsarbete och att planera strukturera upp inom sitt ansvarsområde.

Man skall även ha intresse och vilja för ledarskap i en politiskt styrd organisation och att arbeta med hållbar samhällsutveckling och demokratiska processer i ett brett perspektiv

Andra egenskaper, som kommer att behöva uppvisas (och krävas) under arbetes gång är:

Planera och organisera

Sätter klart definierade mål; Planerar aktiviteter och projekt i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande; Utnyttjar tiden effektivt; Identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifter; Övervakar arbete gentemot slutdatum och milstolpar.

Analytisk (problemlösningsförmåga)

Löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Leder och följer upp med tillitsbaserat ledarskap

Utifrån förståelsen för helheten ha förmåga att ange riktningen för verksamheten och klargör målen och varför de är viktiga. Delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling för att skapa motivation. Stödjer medarbetarna genom ett närvarande ledarskap.

Beslutar och agerar

Mod och omdöme att fatta beslut och tar ansvar för dessa. Lyhörd och agerar i uppkomna situationer.

Strategiskt ledarskap

Identifierar och utvecklar gränsöverskridanden visioner och planer. Tar i beaktande ett flertal frågor som spänner över och är relaterade till hela organisationen. Förmåga att genom underställda chefer skapa resultat som bygger på ett gemensamt ägande.

Fokus kommer vara att förbereda avdelningen för att på bästa sätt kunna enhetsindelas. Intermins chefen arbetar tillsammans i och för förändringsresan och för att det ska bli en snabbare start för de två nya enhetscheferna som ska rekryteras för respektive enhet.

Interimchefen ska leda genom ett tillitsbaserat och strategiskt ledarskap. Viktigt är att verka för helhetssyn och möjliggöra att alla kompetenser samverkar för att lösa avdelningens uppdrag med stort fokus på enhetsindelningen. Interims chefen har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsprocesser och att utvecklingen följs.

Interimchefen arbetar i nära dialog och rapporterar till avdelningschefen för övergripande planering, som även är den närmaste chefen.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 20 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Strategy Manager - Internal Management Consultant

15 maj 2024

13 maj 2024