Internationell administratör

Internationell administratör

Arbetsbeskrivning

Är du bra på engelska och administration? Gillar du dessutom att arrangera sociala aktiviteter och vill jobba med utbytesstudenter? Då är nog jobbet som internationell administratör något för dig.

Som internationell administratör blir du en del av Studentcenter som har till huvuduppgift att ge presumtiva studenter och befintliga studenter bästa möjliga stöd och service för att underlätta studiegången och stärka studenterna inför sina kommande yrkesval. Inom avdelningen finns följande områden: Högskoleadministration, Reception, Alumnsamordning, International Relations, Studenthälsan samt Studie- och karriärvägledning, Samordning för studenter med funktionsnedsättning samt EVL vilket innebär att vi är ett elitidrottsvänligt lärosäte.

Arbetsuppgifter
Arbetet som internationell administratör innebär administrativa arbetsuppgifter av varierad art och innefattar huvudsakligen åtagande kopplat till våra internationella studenter, där utbytesstudenterna är i särskilt fokus. Du kommer att arbeta med boendefrågor för i första hand utbytesstudenter och i detta arbete krävs goda relationer och samordning med bostadsföretag. Stor del av administrationen utgörs av stöd till utbytesstudenter i samband med ansökningsförfaranden, vilket sker både muntligen och via digitala verktyg. Vidare ingår införande av betygshandlingar i form av transskript till partneruniversiteten, kommunikation med partneruniversitet och utbytesstudenter på engelska i samband med antagning och inför studiestart. 

I samband med terminsstart ansvarar du som internationell administratör för mottagande av internationella studenter, vilket innefattar campusvisning, stadsrundtur, information av boendemiljöer och anpassad introduktionsvecka för internationella studenter. Du arrangerar under studiegång olika sociala aktiviteter. Vissa aktiviteter erbjuds i nära samarbete med andra aktörer på lärosätet och andra aktiviteter har du huvudansvar för så som studieresor, särskilda besök samt internationell fika med mera. 

Under hela året hanteras e-post, telefonkontakt och sociala medier för den internationella målgruppen. I vissa fall bistår International relations för mottagande av internationella besök och då är du som vår internationella administratör en del av det. Eftersom arbetsåtaganden i huvudsak är kopplade till internationella studenter och våra partneruniversitet kan vissa arbetsåtaganden förekomma utanför ordinarie kontorsarbetstid. 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning motsvarande kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer som relevant kopplat till arbetsområdet. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Du har god administrativ förmåga och är van att arrangera sociala aktiviteter. Det är meriterande om du har genomfört utbytesstudier under din studietid eller om du har erfarenhet av att arbeta med internationellt studentutbyte. Självklart har du hög interkulturell medvetenhet. Officepaketet kan du hantera och det är meriterande om du arbetat i Ladok, Mobility online eller Move on. Körkort är ett krav. 

Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Jobbet kräver att du är kommunikativ, skapar kontakter och att du underhåller relationer. Du har en problemlösande analysförmåga och är strukturerad i ditt arbete.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse och önskvärt inför terminsstart. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2022-06-29.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


15 maj 2024

Skoladministratör

Skoladministratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

13 maj 2024