Internationell KAM

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en framåtblickande och självgående Key Account Manager med erfarenhet och intresse av internationella affärer och teknisk försäljning. Du har ett stort engagemang och förmåga att skapa starka kundrelationer inom området medicinteknik. För dig är det viktigt att göra skillnad för människor och ditt engagemang för vår produkt är viktigt för oss och även för att du ska lyckas i din roll.
Om rollen
Som KAM ska du framför allt jobba med att få våra återförsäljare att lyckas på sina lokala marknader. Du arbetar på så sätt med att öka och utveckla kundernas försäljning. Det är viktigt att du har bakgrund i teknisk försäljning då tjänsten kräver att du kan produkten väl vad gäller funktion och teknik. Fokus är stora affärer, upphandling, relationsbyggande och teknik. I tjänsten reser du mycket i framför allt Europa och måste trivas med en sådan livsstil.
Din Profil 
För att bli framgångsrik i rollen har du en hög energinivå, är orädd och resultatinriktad i kombination med ett stort intresse för affärer och teknik. Du gillar att lösa saker själv och jobbar självständigt. Goda relationer med kunder är avgörande och lika viktigt som strategier, aktiviteter och kvalitet i försäljningsarbetet. Du gillar självständigt och resande arbete eftersom du har cirka 100 resdagar per år. Du har förmåga att arbeta såväl operativt som strategiskt och vet att det behövs ett stort driv och engagemang för att lyckas. Du bör ha gedigen erfarenhet av att utveckla kundrelationer högt upp i organisationer och tycka om att bygga relationer.
Din bakgrund 
Vi ser gärna att du har följande bakgrund och egenskaper: 
Flera års erfarenhet av teknisk försäljning där erfarenhet inom säljledning är meriterande 
Erfarenhet av internationella affärer är ett krav
Erfarenhet av stora affärer
Erfarenhet inom medtech och kringliggande branscher är meriterande
God analytisk och strategisk förmåga 
God förhandlingsvana  
Mycket goda kunskaper i engelska krävs, kunskaper i tyska eller franska är meriterande.
Är en ansvarstagande, självgående och lösningsfokuserad person med stark drivkraft  
Du rapporterar direkt till VD. Du kan i den här tjänsten utgå från hemmet men har som nämnts cirka 100 resdagar eller mer och bör därför vara bekväm med en resande tjänst.
Urval sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Head Consulting Group Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Norrgatan 22
None

Postadress

Norrgatan 22
Växjö, 35231

Liknande jobb


18 maj 2024

Key Account Manager│Södra Sverige

Key Account Manager│Södra Sverige

17 maj 2024