OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi för kunds räkning en internkommunikatör. Detta är ett konsultuppdrag på heltid från den 1 september till den 31 januari 2016.
Ditt uppdrag
Som Internkommunikatör ingår du i kommunikationsenheten som bland annat ansvarar för opinionsbildning, medie- och PR-frågor, internkommunikation och organisationens kanaler så som webb, tidning, sociala medier och intranät. På kommunikationsenheten arbetar ett tiotal kommunikatörer med förändringskommunikation och kommunikativt stöd till organisationens chefer, anställda och frivilliga.
Internkommunikatören verkar för en snabb, öppen och tillåtande internkommunikation. Du har en nyckelposition inom organisationen och når snabbt ut till interna målgrupper med relevant och väsentlig information. Tydligaste fokus i rollen ligger på att utveckla och skriva nyheter till organisationens intranät. Din tjänst kommer även att innefatta:
- Följa med i den digitala utvecklingen och därigenom anpassa internkommunikationen.
- Planera, dokumentera och utvärdera internkommunikationsinsatser och återkoppla till berörda parter i organisationen.
- Projektleda kommunikationen i större förändringsprojekt där du förväntas skriva kommunikationsplaner, ta fram budskapsplattformar och skriva artiklar, notiser och FAQ till intranät och nyhetsbrev.
- Vara involverad i produktionen av organisationens interna TV-sändning.
- Hålla utbildningar i internkommunikation och intranät till verksamhetens anställda, chefer och frivilliga.
Din bakgrund
Du har en relevant högskoleutbildning inom journalistik, media eller kommunikation, eller kunskaper inom området förvärvade på annat sätt. Du är en skicklig skribent och en van projektledare med minst 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet.
- Som person är du kreativ, samhällsintresserad och har en känsla för det skrivna ordet.
- Du är prestigelös och har en god social förmåga och ett inkluderande förhållningssätt.
- Du är bra på att engagera och entusiasmera dina kollegor så att de blir ännu vassare på internkommunikation.
- Du har ett helhetsperspektiv och en god problemlösningsförmåga.
Konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals
Som konsult hos oss på KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Om KIMM/Wise Professionals
Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Vi finns i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är idag ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Kelly Chau på kelly.chau@wise.se eller Konsultchef Anders Norrman på an@kimm.se.
Skicka in din ansökan omgående då urval sker löpande. Intervjuer planeras in i slutet av juli och i början av augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Sjögren
Anna Colton
Martina Träen
Linnea Nordström
Alexandra Schröder
Sofia Boström
Kajsa Anäng
Barbara Lidholt
Camilla Lundberg
Annika Stålhandske Holm