OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Autorekrytering söker nu en service koordinator till en Honda Nordic. Honda Nordic (Honda Motor Europe Ltd. Filial Sverige) är en del av Honda Motor Europé, ligger i Malmö, med den viktigaste funktionen är att ge service till Hondas försäljningsorganisationer i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Baltikum.
Dina arbetsuppgifter
Som service koordinator ingår du i ett team om fem personer där du arbetar med administration, support och rapportering, relaterat till Hondas bileftermarknad. I dina arbetsuppgifter ingår det att stötta kollegor, återförsäljare och partners med administrativ support vilket innefattar att ta fram interna rapporter, förse återförsäljare med information, svarar på förfrågningar från leverantörer och återförsäljare samt att stötta i garantiärenden och administrerar dagliga rutinärenden.
Därtill kommer du också att vara involverad i dina kollegors projekt och vara behjälplig med diverse ad-hoc uppgifter. Det projektbaserade arbetet kan innefatta arbetsuppgifter så som att återkalla bilar, skriva kallelser, månadsvisa kontroll- och standardrapporter till att göra regelbundna utskick om projektets status.
Utöver dina huvudområden inom administration, rapportering och support kommer du att korrekturläsa tekniskt material, sköta enklare fakturering (kontering) och till viss del även bistå med teknisk support. I rollen rapporterar du till servicechefen.
Din profil
Vi söker dig med avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom teknik eller ekonomi. Du har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom support och administration. Kanske arbetar du eller har du arbetat som kundmottagare, servicerådgivare eller tekniker? Har du också någon form av ekonomisk erfarenhet är detta meriterande. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt. Du har också goda datorkunskaper i Officepaketet, främst Excel.
Som person är du lösningsorienterad och strukturerad, vilket speglas i hur du organisera och planerar ditt arbete. Du är van vid varierande arbete och har förmågan att prioritera och arbeta mot deadlines. Vidare är du en god kommunikatör.
Denna tjänst är en del i vår uthyrningsverksamhet där du kommer att vara anställd av Autorekrytering men arbetar hos vår kund Honda Nordic. Som konsult är du viktig för oss då du är vårt ansikte utåt och därför jobbar vi tätt tillsammans med dig och vår kund för att se till att du trivs och att det fungerar på arbetsplatsen. Du har en konsultchef som finns till hands under ditt uppdrag och som hjälper dig med potentiella nya uppdrag under din anställning. Vi främjar även utveckling och ser gärna att du växer med oss genom nya roller eller utbildning som vi erbjuder i de fall det är möjligt.