Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Inköp i Skåne!

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Inköp i Skåne!

Arbetsbeskrivning

Vi söker ständigt grymma inköpare för kommande uppdrag i Skåne. Konsultuppdragen inom inköp varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk. Dess särskilda förutsättningar varierar självfallet efter bransch och den specifika kundens behov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, men var noga med att ange just bransch och specifika ansvarsområden gällande dina tidigare erfarenheter.

Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter ofta inkludera bl.a.:

- Ansvar för löpande inköp och transportbokningar
- Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag
- Hantera kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde
- Ansvar för artikelregister
- Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer

Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med inköp eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens.
För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Operativ inköpare till Saab Dynamics i Karlskoga

Operativ inköpare till Saab Dynamics i Karlskoga

18 januari 2021

18 januari 2021

Strategisk IT-upphandlare

Strategisk IT-upphandlare

18 januari 2021