OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Propell Propell Investor är ett investmentbolag med nordisk bas som bildades för snart hundra år sedan av familjen Wallenberg.Idag bedriver vi investeringsverksamhet i Europa, USA och Asien.Affärsiden är att skapa långsiktigt god avkastning för våra aktieägare genom att äga och utveckla bolag med attraktiv värdepotential.Vi är en engagerad ägare som med erfarenhet, kunskap och ett unikt nätverk utvecklar noterade och onoterade bolag till att bli ledande inom sina respektive branscher.Läs mer om företaget på www.investorab.com Investor söker till sin personalavdelning en driven person med erfarenhet av både lönehantering och HR-frågor Är du professionell, framåt och vill arbeta i en dynamisk organisation med varierande arbetsuppgifter?Rollen som HR-koordinator på Investor innebär ansvar för löneberedning, d v s sammanställning av avvikelser, kvitton, reseräkningar, sjukfrånvaro, semester och föräldraledigheter samt att vara kontakt och kravställare gentemot extern lönekonsult.Vidare innebär rollen personaladministration av förmåner såsom friskvård, försäkringar, pensioner etc.Arbetet kommer också innefatta att vara delaktig i lönerevisionsarbetet, att ta fram och sammanställa personalstatistik och att ansvara för och uppdatera personalregister inklusive intranät.En annan del av rollen innebär att driva eller koordinera vissa HR-initiativ i organisationen.Det kan t ex vara medarbetarundersökningar, utbildningsinsatser eller att utveckla nya eller befintliga HR-processer.Arbetet kommer också att innefatta koordinering av HR-arbetet gentemot olika funktioner inom bolaget t ex utlandskontoren.I arbetet ingår även att stötta cheferna vid rekryteringar, personalförändringar samt performance och talent management.Vi söker dig som har akademisk utbildning från PA-programmet alternativt annan eftergymnasial utbildning inom HR-området.Något till några års erfarenhet av HR-arbete och då med fokus på administrativa arbetsuppgifter.Du har god kunskap och erfarenhet av löneadministration och arbetsrätt.Eftersom arbetet innebär täta kontakter med våra utlandskontor krävs mycket god engelska i tal och skrift.Du behärskar Office-paketet väl.Erfarenhet från professional services och internationell miljö ses som meriterande.Som person är du noggrann och strukturerad och tycker det är roligt med administration och att utveckla personalrutiner.Då tjänsten innebär mycket kontakter, både internt och externt, krävs det att du är utåtriktad, lyhörd och engagerad.För att lyckas i rollen krävs det att du är samarbetsfokuserad och relationsbyggande samtidigt som du har hög integritet.Du är van att arbeta självständigt och är omdömesgill.Vi erbjuder dig ett utvecklande jobb i ett företag med fokus på kompetens, professionalism och kvalitetsmedvetenhet.Låter tjänsten intressant?Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande.Du söker tjänsten genom att svara på några frågor på www.propell.se.Efter att du svarat på frågorna bifogar du ditt eget CV och personliga brev, vi använder alltså inte CV-mallar.Format på filer vi accepterar är Word och PDF.Sökord: HR, personal, administration, lön, personaladministration, lönehantering, löneberedning.