OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Med placering på vår IT/IS avdelning på huvudkontoret i Helsingborg, söker vi för rekrytering en IS-ansvarig. IT/IS avdelningen är en del av vårt huvudkontor där IS delen idag består av 4-5 person som arbetar som IS-ansvariga och projektledare. Mycket av vår IT verksamhet är outsourcad till partners som då IT/IS driver och koordinerar. Vårt uppdrag är att hjälpa våra affärsområden att utveckla och effektivisera deras affärsverksamhet med hjälp av IT/IS tillämpningar. Vårt arbetsområde är Norden plus de delar av Supply Chain Management (SCM) som finns runt om i världen. Affärsområde SCM verkar som en 4PL/aktör och har bl. a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till drygt 200 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien, Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada samt på två ställen i USA. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med IT/IS frågor, med betoning på IS med mycket verksamhetsperspektiv och ansvar mot affärsområde SCM. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå i att ansvara för att verksamheten har rätt IT-stöd och hjälpa dem så att IT-systemen används optimalt, både operationellt och strategiskt. Detta innebär att du även kommer att koordinera IT/IS mot verksamheten och vice versa. Din roll innefattar också att du är systemförvaltare och projektledare. Som projektledare leder du och ansvarar för IS-relaterade projekt. Till din hjälp kan du ha både interna och externa resurser. Du arbetar mot olika leverantörer och kommer att vara delaktig i upphandlingar och avtal. Du koordinerar och samverkar även med de olika avdelningarna i organisationen. Vi ser gärna att du har ett intresse och engagemang för att på sikt ingå i ledningsgrupp. UTBILDNING/ERFARENHET Du har någon form av eftergymnasial utbildning. Det är ett krav att du har ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom systemutveckling och affärssystem eller motsvarande. Du har erfarenhet av projektledning och har fokus på resultat och leverans. Då du arbetar med olika leverantörer ser vi det som meriterande att du har erfarenhet inom upphandling och avtal. Det är även meriterande om du har arbetat inom logistik, inköp, lager och/eller transport. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och är en van kommunikatör. Om du har kunskaper inom andra språk är det meriterande. Du tycker att det är roligt och utmanande att sälja in lösningar och projekt till kolleger och beslutsfattar, är duktig på att engagera andra och bibehålla ett intresse samtidigt som du är ifrågasättande och kritiskt analyserande. Det är viktigt att du är målfokuserad och en person som slutför dina åtaganden. Som person är du nyfiken och öppen för förändringar. Naturligtvis trivs du med många bollar i luften.