IT-administratör till finansbranschen

IT-administratör till finansbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet i rollen som IT-tekniker på en bred nivå och vill jobba med IT i finansbranschen? I den här rollen har du dessutom möjligheten att arbeta på kontoret inne i Stockholm City, samt på kontoret i Köpenhamn ca en gång i månaden.

Tjänsten är en direktrektytering så anställningen blir direkt hos kunden.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-administratör kommer du att tillhöra det nordiska IT-teamet och arbeta i Stockholm men du kommer att vara i Köpenhamn ca en gång i månaden. Självklart utgår ersättning för boende samt resekostnader. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter där du bland annat ansvarar över installation, felsökning och konfigurering av datorer, system, telefoner och skrivare. 

Din profil och kvalifikationen
För att trivas i rollen som IT-administratör ser vi att du har 4-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Som person bör du inte bara vara lösningsorienterad och ansvarsfull, utan också ha god kommunikationsförmåga för att effektivt samarbeta och supportera användarna. Att ha förmågan att tydligt förklara tekniska koncept till icke-tekniska användare är också en fördel. Vi värdesätter också förmågan att hålla dig uppdaterad om de senaste teknologiska trenderna inom IT-sektorn. Att du har en proaktiv inställning till att lösa problem kommer vara en fördel i den här rollen!
 
Krav
- Gymnasial utbildning inom IT
- Erfarenhet av installation av Windows 10 och senare
- Erfarenhet inom Windows Server 2016 och senare
- Kunskap inom IP-nätverk
- Erfarenhet av Active Directory
- Erfarenhet av arbete med Microsoft 365
- Flytande svenska och engelska - i både tal och skrift 
Meriterande
- Avancerad förståelse och kunskap i Excel, Access samt Power BI suite
- Administration av Cisco IP-telefoner
- Dansktalande
Vad vi erbjuder
Företaget är en ledande global bankkoncern som erbjuder omfattande finansiella tjänster till miljontals kunder världen över. Företaget värdesätter mångfald, innovation och samarbete. De strävar ständigt efter att skapa en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där varje individ uppmuntras att växa och bidra till företagets gemensamma mål, att leverera högkvalitativa finansiella lösningar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024