IT-administratör till finansbranschen

IT-administratör till finansbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet i rollen som IT-tekniker på en bred nivå och vill jobba med IT i finansbranschen? Vill du jobba i Stockholm men även i Köpenhamn? Då är detta det perfekta jobbet för dig. Tjänsten utgår från kundens kontor i Stockholms innerstad men två dagar i veckan kommer du att arbeta på deras kontor som är beläget i Köpenhamn. Självklart utgår ersättning för boende och andra resekostnader.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-administratör kommer du att tillhöra det Nordiska IT-teamet men du kommer att arbeta självständigt från Stockholm och Köpenhamn. Arbetsuppgifterna kommer att variera; du kommer att ansvara över installation, felsökning och konfigurering av datorer, system, telefoner och skrivare. 

Din profil och kvalifikationen
Du som söker jobbet som IT-administratörö har troligtvis 4-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Som person är du lösningsfokuserad och du trivs med att arbeta i en kontorsmiljö och tycker om att hjälpa andra med sina IT-relaterade problem. Du är bekväm med att ta mycket eget ansvar och är självgående i ditt arbete.

Krav
- Avslutad gymnasial utbildning eller högre, gärna med inriktning IT/teknik
- Erfarenhet inom Windows 10 och senare - Installation
- Erfarenhet inom Microsoft server 2016 och senare
- Erfarenhet av Active Directory
- Kunskap inom IP Nätverk
- Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Teams
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
Meriterande
- Avancerad förståelse och kunskap om Excel, Access och PowerBI suite
- Erfarenhet av Symantecs produkter och administration av Cisco IP-telefoner
- Dansktalande
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller hollie.vanderuit@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024