IT-Affärsansvarig för Sälj samt Koordinator för Service Desk och Kundtjänst

IT-Affärsansvarig för Sälj samt Koordinator för Service Desk och Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Som IT-Affärsansvarig hos Reitan Convenience Sweden (RCS) har du en nyckelroll i att såväl hård- och mjukvara, som att nätverken i samtliga Pressbyrån, 7-Eleven och PBX-butikerna både utvecklas och är stabila under löpande drift. RCS är franchisegivare för cirka 400 butiker som drivs av framgångsrika köpmän där din roll är att vidareutveckla tekniken i butikerna tillsammans med såväl säljorganisationen som externa leverantörer. Du kommer till stor del att bidra i arbetet med att vidareutveckla såväl kassasystem som betallösningar. Allt för att skapa bästa möjliga kundupplevelse!

OM TJÄNSTEN
På Reitan Convenience Sveriges (RCS) servicekontor gör vi allt för att underlätta för franchisetagarna i deras arbete ute i våra butiker. Vi är starkt värderingsstyrda där omtänksamhet och att bry sig om varandra är en självklarhet för oss. På vårt nybyggda servicekontor är vi ca 100 medarbetare uppdelade på avdelningarna: Sälj, Marknad & Inköp, HR & Hållbarhet, IT, Bygg & Etablering, Ekonomi, Affärsutveckling och Data Analys. Vi är stolta över vårt hållbarhetsarbete som du kan läsa mer om här.

Du erbjuds
- Att vara en viktig spelare i företagets förändringsresa mot att bli mer digitaliserade där du får stor frihet att förverkliga dina idéer och driva din agenda framåt, på det sätt du tror blir bäst.
- Goda utvecklingsmöjligheter i en bred och platt organisation.
- Goda förmåner och ett arbete där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Exempelvis genom sommartid maj- september, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt bra förmåner för föräldralediga.

Arbetsuppgifter i rollen som IT-affärsansvarig innefattar fyra huvudområden, vilka är:


* Koordinering och beställning av utrustning till nyöppning av butiker samt säkerställande av att allt satts upp korrekt och fungerar enligt avtal med leverantörerna
* Agera som RCS partner gentemot leverantörer inom Service Desk och Kundtjänst, med målet att leverera högsta möjliga högsta möjliga service och support för samtliga butiker inom budgetramarna
* Arbeta med leverantörsstyrning och genomföra löpande uppföljning av SLA för att utvärdera och analysera leverantörernas uppfyllnad av SLA, samt att vara kontaktperson för flera strategiska IT-leverantörer gällande nätverk, hårdvara och kommunikation i butikerna
* Samarbeta med säljorganisationen för att samla in, detaljera, planera och genomföra förbättringar av system i butik där du som IT affärsansvarig är drivande i denna process


I tjänsten kan det förekomma enstaka resor till butiker runt om i landet, men främst gäller det resor inom Stockholmsområdet.

VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års dokumenterad praktisk arbetslivserfarenhet inom drift, support och underhåll av IT-system samt datakommunikation för fysiska butiker
- Har erfarenhet av att leda andra medarbetare i exempelvis projekt
- Har erfarenhet av att leda leverantörer i pågående samarbeten, samt gällande avtalshantering
- Har bred och relativt djup teknisk kompetens inom TCP/IP, mjuk- och hårdvara
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift, i såväl svenska som engelska, då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
- Har arbetat med ITIL eller motsvarande ramverk inom IT Service Management

Det är meriterande om du har:
- Eftergymnasial utbildning inom områden som elektronik eller datorteknik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag i det fall vi gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Information om rekryteringsprocessen:
- Telefonintervju med Academic Work
- Personlighets- och problemlösningstester
- Djupintervju med Academic Work
- Intervju med RCS
- Case med RCS
- Bakgrundskontroll och referenstagning

INFORMATION OM FÖRETAGET
Reitan Convenience Sweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom deras cirka 400 butiker. Deras framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare för Pressbyrån och 7-Eleven som strävar efter att ge kunderna en bättre dag. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget REITAN som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024