IT-beredare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu, för Karlstad kommuns räkning, en person med stort IT-intresse för en direkt rekrytering.Om kunden: Karlstads kommun är en av Sveriges modernaste när det gäller IT.På tre år har leveranserna förbättrats samtidigt som kommunen sparar 5 miljoner kronor årligen.Totalt bedriver Karlstads kommun IT-verksamhet på 260 platser och har 7 500 användare.Dessutom har man en identitetshantering på 37 500 konton, (anställda, skolelever och 16 000 vårdnadshavare).IT-staben består idag av åtta personer och behöver nu utöka skaran med en person som kommer att arbeta som IT-beredare i nära samarbeta med verksamhetens tjänsteutvecklare och koordinator.Arbetsuppgifter och omfattning: Du som anställs som IT-beredare kommer att vara ansvarig för tjänstekatalogen och uppdatera denna löpande.Du kommer också att räkna på systemdimensionering.Din roll kommer att bli att assistera ansvarig tjänsteutvecklare.Du kommer att medverka i hela värdekedjan och ha en betydande roll för verksamheten och projekten.Tillsammans med projektledaren kommer du att ta fram underlag för kostnadsuppföljning samt upprätta tidplan för tjänsteinförandet.Som IT-beredare kommer du bland annat att arbeta med följande uppgifter: - Upprätta projekt- och investeringskalkyler samt drift- och tjänstekalkyler.Du kommer att ansvara för genomgång av dessa kalkyler och redogöra för oklarheter, risker och möjligheter, svårigheter samt metodval som ligger till grund för kalkylen.Du kommer också att sammanställa kalkyler och upprätta förslag på färdig offert.- Arbeta lösningsfokuserat för att upppnå bättre kontroll och överblick över hela IT-tjänstestrukturen.- Upprättande av applikationer för kalkyl, kostnadsstyrning, tidplaner, rapportering och inköp.- Medverka aktivt för att efterkalkyer och erfarenhetsvärden upprättas.Skallkrav: Du som söker ska besitta följande: 1.Högskoleutbildning inom IT och/eller ekonomi, exempelvis systemvetenskapliga programmet.Du kan även ha läst till gymnasieekonom och vidareutbildad dig inom IT.2.Arbetslivserfarenhet inom IT-branschen såsom säljstöd, inköp, projektledare med helhetsansvar eller anbudsupprättare. Meriterande krav: Det är meriterande men inget krav att du som söker har någon/några av följande erfarenheter: 1.Arbetslivserfarenhet inom privat sektor och/eller har arbetat på ett säljande IT-företag.2.Kunskap om licenser.3.Erfarenhet av att utvecklat kalkylsystem. Personliga egenskaper: För att lyckas i din roll som beredare krävs att du är affärsmässig, matematiskt lagd samt stresstålig.Ditt arbete utförs med både korta- och långsiktiga tidsplaner.Detta innebär att du som söker är duktig på att samarbeta med andra och föra en öppen dialog för att driva arbetet framåt.Du har en öppen attityd och en vilja att utvecklas tillsammans med kommunens samt deras kunders verksamhet.Arbetstider och anställningsform: Heltid, tillsvidare Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Omgående.Ansökan senast: 2009-08-07 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 juni 2009
  • Ansök senast: 7 augusti 2009

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024