IT Bid Manager

IT Bid Manager

Arbetsbeskrivning

Är du rätt person att axla rollen som Bid Manager hos oss på ManpowerGroup, och vara ansvarig för arbetet med våra IT anbud? Om du har arbetat med anbuds- och avtalshantering samt affärsnätverk inom IT så kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning

Du söker vi en Bid Manager som kommer att arbeta med anbud och avtal för ManpowerGroup med inriktning på dotterbolaget Experis och tjänsteområdet IT. Du kommer att arbeta mot den offentliga affären men även privata affärer kommer att ligga inom ditt ansvarsområde. En stor del av rollen kommer innebära ett anbudsarbete i nära samarbete med vår IT-verksamhet på Experis.

I rollen som Bid Manager förväntas du arbeta operativt med anbudshantering. Du agerar affärsansvarig för anbud inom ditt ansvarsområde, där du leder samarbetet och ansvarar för koordineringen med andra nyckelroller och avdelningar i anbudsarbetet. Du agerar också projektledare i anbudsarbete där det redan finns en affärsansvarig.

Anbudsarbetet innebär också, förutom att upprätta strategier för anbudssvar och prissättning, att lägga stor vikt vid textbearbetning. Som Bid Manager upprättar du projektplaner för varje anbudsprocess samt ansvarar för att organisationen håller deadlines för inlämning av dokument och uppgifter för sammanställning av anbud.

Du ingår i arbetsgruppen "Bid Team" som ansvarar för hela koncernens anbudsarbete och agerar rådgivande mot organisationen i anbuds- och avtalsprocesser. "Bid Team" är en av företagets viktigaste försäljningskanaler där du tillsammans med andra erfarna Bid Managers utför avgörande försäljningsstrategiskt arbete.

Ditt uppdrag är att nå ökad tillväxt inom både offentliga och privata anbud.

Tjänsten är en utökning av "Bid Team" där du rapporterar till Director of Strategic Business som är en del av ManpowerGroups koncernledning.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Bid Manager har du arbetslivserfarenhet av anbudshantering, partnernätverk och affärsstrategiska avtal inom IT-området. Det är avgörande att du har goda kunskaper inom kompetensområdet IT och kan utvärdera kompetensnivåer och efterfrågade tjänster.

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel juridik, ekonomi, affärsutveckling, försäljning eller liknande samt kunskaper inom LOU. Har du erfarenhet av anbudsarbete i en supportfunktion är detta meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och du har förmågan att skapa och vårda relationer, båda internt och externt.

Du motiveras av arbete i högt tempo, administrativ noggrannhet och samarbete med många olika kontaktytor. Strategisk, drivande, rådgivande och affärsmässig är fyra ord som beskriver dig som person.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ManpowerGroup
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 22 december 2020

Liknande jobb


Upphandlare till Nora kommun

Upphandlare till Nora kommun

4 januari 2021

Upphandlare - entreprenad

Upphandlare - entreprenad

4 januari 2021

3 januari 2021

30 december 2020