IT Business Analyst / Projektledare

IT Business Analyst / Projektledare

Arbetsbeskrivning

Vi vet att det är speciella tider just nu men för oss på Lyko är trots allt mycket som vanligt. Vi fortsätter att fokusera på tillväxt genom snabba beslutsvägar, stor frihet, mycket glädje och en hel drös med mod. Mitt i Corona har vi våra största marknadskampanjer någonsin, vi går in på nya marknader och vi påbörjar utbyggnad och dubblering av automationen på vårt nya lager som vi invigde så sent som i våras (här går det snabbt!). Vi vågar sticka ut och fortsätter att ta med oss det lekfulla i allt vi gör, något som får varje dag på jobbet (eller hemmakontoret för den delen) att bli ännu lite härligare! Kanske är det också därför som vi går som tåget även i en tid som denna? Klart är i alla fall att vi kommer fortsätta satsa och göra nya saker på vårt eget sätt! Vill du vara med på den resan? Vi söker nu dig som vill vara länken mellan verksamhet och utvecklingsteam, som är grym på kravfångst och på att koordinera och säkra framdrift i projekt.

OM ROLLEN
Vi på Lyko IT stöttar verksamheten med affärstödjande system och driver ständigt utvecklingsprojekt i syfte att optimera och utveckla verksamheten. Vi jobbar alla affärsnära i breda roller och tycker att det är precis det som gör vårt jobb så oerhört kul. Initiativen är många och vår projektportfölj börjar bli ganska stor. Nu söker vi därför dig som är riktigt grym på att koordinera utveckling i projekt och säkra framdrift. Är du dessutom van att fånga behov från verksamheten kommer du lyckas bra hos oss. Vi själva skulle säga att det är en projektledarroll men med mindre fokus på det torra som att följa upp tid och budget, och mer på processerna - hur vi på bästa sätt ska kunna lösa en utmaning för verksamheten och bidra till en bättre total. Dina främsta uppgifter är att:


• Koordinera projekt i gränslandet mellan verksamhet och IT samt projektleda våra interna utvecklare.
• Vara en katalysator mellan verksamheten och utveckling som hjälper alla att bli lite bättre.
• Fånga krav och översätta dem till en funktionell specifikation.

Placeringen för tjänsten är i Vansbro med möjlighet att även jobba från vårt kontor i Borlänge.

VEM ÄR DU
Vi söker dig som trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som har högt i tak och som vill utvecklas tillsammans. Du är som allra bäst på att driva projekt och att hålla ihop teamet med ett riktat fokus när det ramlar ner många bollar från verksamheten. Precis som vi, tror vi att du är bred i din kompetens och ser gärna att du själv har utvecklingsbakgrund där du har lätt för att förstå vad som är möjligt, kan ställa rätt frågor och hitta lösningar. För att lyckas med det tror vi att du har en bakgrund inom utvecklings där du sedan har rört dig mer mot verksamhetssidan eller tvärtom. Många projekt som ligger framför oss rör området inköp, supply, logistik och integration. Det omfattar både rutinmässiga inköp och kampanjer, hur vi kan effektivisera och följa upp hur vi får produkter i lager och få en bättre överblick på hela supplykedjan på bästa sätt. Grundläggande förståelse för processer inom inköp, logistik och varuförsörjning är därför en stor fördel men inte ett absolut krav.

Som person är du lösningsorienterad, positiv och tar dig an nya utmaningar med stor nyfikenhet och ödmjukhet. Du har lätt för att förstå helheten och trivs som bäst när du får vara med och förändra och skapa verklig nytta. Vi tror inte att nyckeln till framgång ligger i vad du har gjort i ditt CV eller hur du har fått dina kunskaper utan i dina personliga egenskaper, drivkrafter och förmågan att lösa nya problem som du ställs inför!

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Låter det här som rätt tjänst för dig? Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på några korta urvalsfrågor. Vi tror att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i urvalet. Tjänsten är med start omgående eller enligt överenskommelse och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2021. Frågor om tjänsten besvaras av Karin Erjeby, karin.erjeby@lyko.com. Vi ser fram emot din ansökan!
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi har valt strategi i det här projektet och undanber oss kontakt från säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lyko Retail AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Besöksadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
None

Postadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
Linköping, 58219

Liknande jobb


IT-Ansvarig

IT-Ansvarig

12 maj 2021