IT-chef till OCAY

Arbetsbeskrivning

Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster för presterande arbetsplatser.

OCAY är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med 37 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, försöker vi alltid erbjuda hållbara lösningar för såväl totalekonomi för ditt företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer.

OCAY Sveriges ledande leverantör av ett sortiment med allt ifrån klassiska kontorsvaror till artiklar inom teknik, hygien & städ, fika & servering, emballage, yrkeskläder, dokument-hanteringslösningar samt present & profil. Produkter till företag som vill ha fungerande, trevliga – och därmed presterande arbetsplatser.

Arbetsbeskrivning
Som IT-chef hos Ocay ansvarar du för företagets IT-leverans, vilket innefattar såväl en stabil daglig drift som styrning, leverantörsstyrning, förvaltning och uppföljning. Du ansvarar för att styra och utveckla arbetsprocesser samt den egna IT-organisationen med fem medarbetare. I rollen som IT-chef agerar du brygga mellan verksamheten, IT-avdelningen och externa leverantörer. Du har resultat-, budget- och personalansvar, och rapporterar till CFO. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örnsköldsvik. Resor förekommer inom Sverige.

Vem är du?
Vi söker dig med minst några års relevant erfarenhet från arbetsledande roll inom IT-relaterad verksamhet. Utöver bred kunskap om IT och systemfrågor, behöver du ha god verksamhetsförståelse kombinerat med erfarenhet av förvaltningsmodeller såsom PM3 och ITIL, samt processarbete. Du har erfarenhet av förbättrings- och effektiviseringsarbete, projektledning och är en van beställare och duktig förhandlare.

Eftersom du i rollen behöver kunna hantera såväl operativa som strategiska frågeställningar i verksamheten, tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta på såväl strategisk och taktisk nivå, som på operativ nivå.

Som person är du affärs- och lösningsorienterad och du tycker om att jobba med andra och premierar samarbete på alla nivåer i organisationen. Du har förmågan att kommunicera budskap och information på ett enkelt, tydligt och inspirerande sätt i såväl tal som skrift och du trivs i prestigelösa och krävande miljöer där fokus ligger på kärnverksamheten.

Vad kan vi erbjuda dig?
OCAY erbjuder dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är framåtskridande och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande, utvecklande, professionella och personliga utmaningar hos ett intressant bolag.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar OCAY med Experis. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, på 0660-59972. Sista ansökningsdag är 19 maj men skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen att söka tjänsten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 april 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

13 september 2023

Chief Technology Officer

Chief Technology Officer

7 september 2023

IT-chef/CIO

IT-chef/CIO

7 september 2023