IT-helpdesk

Arbetsbeskrivning

Dalkia är en ledande leverantör av fastighets- och industrirelaterade stödtjänster samt energitjänster på den svenska marknaden.Vi ingår i en internationell koncern - Europas ledande energitjänstekoncern med verksamhet i ett fyrtiotal länder och 50 000 anställda.I Sverige är vi ca 1.500 personer, och vi blir allt fler.Till våra kunder hör fastighets- och industriföretag, energiföretag, kommuner och landsting över hela landet.Verksamheten bedrivs genom dotterbolagen Dalkia Facilities Management och Dalkia Industripartner, som tillsammans omsätter närmare1.5 miljarder SEK.Vi befinner oss i en framtidsbransch med mycket stark tillväxt. Vi söker en IT-helpdesktekniker till vårt kontor i centrala Stockholm.Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på fem personer och främst arbeta i vår IT-Helpdesk med support och felavhjälpning via telefon och fjärrstyrningsverktyg.Alla ärenden registreras i ett ärendesystem och kontoadministrationen sköts via Active Directory.Dalkia arbetar i Windows-miljö med 90 kontor, 50 servrar och cirka 750 PCs med Windows XP. Vi vill att du har någon form av IT-utbildning i grunden samt en känsla för service och en pedagogisk förmåga då mycket av arbetet sker per telefon.Du ska vara väl orienterad i Windowsmiljö och vara duktig på Office-paketet.Vidare har du kunskaper i Active Directory samt erfarenheter av något fjärrstyrningsverktyg.Som person är du ansvarstagande, positiv, noggrann, flexibel och social.Att på ett pedagogiskt sätt hjälpa användare ser du som självklart och roligt!Viss beredskapstjänstgöring förekommer.Körkort för bil är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma.Skicka din ansökan snarast dock senast 1 november.Vi behandlar inkomna ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dalkia
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 oktober 2007
  • Ansök senast: 1 november 2007

Liknande jobb


Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006