IT Helpdesk konsult till myndighet i Solna

IT Helpdesk konsult till myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du relativt ny inom IT branschen men med något eller några års erfarenhet av IT Support? Vill du ta dig an en ny utmaning inom IT Helpdesk och Support? Just nu söker vi på Experis två supporttekniker med tidigare erfarenhet 1st line IT-support, som vill fortsatta att utvecklas inom sitt yrke och arbeta som ute på konsultuppdrag hos vår kund som är en myndighet.

Start: 2020-09-07Uppdragslängd: LångtPlacering: SolnaArbetstid: 8.00-16.30 vardagar.

Arbetsbeskrivning

Som IT Helpdesk konsult på myndigheten kommer du att ansvara för att ge support till myndighetens externa målgrupper som ett komplement till Servicedesk som supporterar myndighetens interna målgrupper. Servicedesk består idag av 8 st medarbetare som hjälper myndighetens ca 800 medarbetare och som nu ska kompletteras med en ny funktion som ska supportera externa målgrupper med specifika IT-tekniska problem för vissa tekniska plattformar. De externa målgrupperna är samtliga som använder myndighetens externt exponerade IT-system, exempel kan vara skolhuvudmän, lärare, rektorer, och elevassistenter men i viss mån även vårdnadshavare och elever och övrig allmänhet.

Myndighetens Servicedesk använder sedvanliga verktyg i det dagliga arbetet såsom Active Directory förkontohantering och Nilex Service Platform för ärendehantering. Arbetet kräver en förståelse för processer och att följa dem och en förmåga att arbeta konstruktivt för att lösa användares problem.

Arbetsuppgifter:

Du som Helpdesk Supporttekniker ska ge support och felavhjälpning till externa målgrupper. Kontakt kommer primärt att ske via mail inkomna i ett ärendehanteringssystem men kan även vara via telefon för brådskande ärenden. Du kommer självständigt att arbeta med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

Din profil:

Vi söker dig som har:

* Gymnasie- eller likvärdig utbildning, gärna inom IT
* Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom IT support, varav 6 månader ska vara erfarenhet av att arbeta med att supportera externa målgrupper (dvs. ej privatpersoner).
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
* Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* Kunskaper och erfarenhet av ärendehanteringssystem.
* Förståelse och kunskap kring hur olika enheter (smartphones, surfplattor, datorer etc) påverkar upplevelsen av en tjänst och kunskap att supportera olika enheter.
* Självgående kunna och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt.
* Förmåga att arbeta strukturerat och är noggrann
* Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är även mycket meriterande om du har en genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4), minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med Active Directory, förmåga att arbeta självständigt för att lösa användarens problem

Som person är du kommunikativ, då både tjänsten och rollen som konsult innebär många nya kontakter är det viktigt att du inte är rädd för att träffa nya människor. Vidare är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du gillar att hjälpa människor och kan kommunicera med dem på deras kunskapsnivå.

Vad kan experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan:

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att Viktoria.vershovsky@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 9 juli 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024