IT Helpdesk - System Support technician

IT Helpdesk - System Support technician

Arbetsbeskrivning

För länge sedan var vi bäst på att få skrivare att fungera bra. Idag är vi i stället världsledande på säkerhets- och övervakningskameror. Våra senaste banbrytande produkter är nätverkande högtalare och kompakta radarsystem. Vi gick från att vara ingen i vår nya bransch till att dominera den globalt på mindre än tio år. Det har gjort att vi har lärt oss vad som krävs för att vinna. Att alla hjärnor på bolaget behövs. Att hela tiden lära oss nya saker. Att det som var sant igår inte är sant i morgon.

Idag är vi ett av världens största Internet Of Things-företag med tiotals miljoner smarta kameror placerade i 179 av världens länder och fem tusen av världens största städer. Men vi är ett företag som vill mer. Våra kameror och lösningar bygger nästa generations samhälle, och den etiska debatten om vad vi kan, vill och bör göra för att skapa det samhälle vi själva vill leva i är en viktig del av vår vardag.

Ditt framtida team
Axis är ett växande företag med över 3250 anställda runt om i världen och våra IT-system är viktiga verktyg när vi skalar vårt bolag.

Du kommer ingå i ett prestigelöst team som av öppna och härliga människor som brinner för IT och service

* Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow), telefon och face2face
* Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
* Behörighetshantering till system och tjänster
* Supportera våra system för CRM, Marknadssystem, Intranät etc
* Felsökning och problemlösning
* Skapa och underhålla dokumentation och processer

Vem är du?
Vi söker dig som sätter högkvalitativ service i fokus och är en lagspelare med en bakgrund inom IT administration eller motsvarande arbetserfarenhet.
Vi tror att du har ett genuint intresse för IT och teknik och en förmåga att leverera och förklara problemlösning för användare på olika nivåer. Dessutom är du en bra kommunikatör, talar och skriver svenska och engelska på professionell nivå. En av dina motivationsfaktorer på jobbet är att hjälpa andra!

Har du supporterat Salesforce och CRM system tidigare?
Har du dessutom rotat runt i intranät baserat på Sharepoint? Ja, då har du en massa bonuspoäng redan här!

Vi tror att du har:

* Erfarenhet från ärendehanteringssystem
* Erfarenhet från att arbeta i Active Directory
* Lite djupare kunskaper inom Sharepoint
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* Ett strukturerat och organiserat arbetssätt
* Grundlig kunskap i Windows.

Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.
Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande.

Hur är det att jobba med oss?
Ja, vi är förmodligen lite partiska men att arbeta på Axis är innebär att få vara omgivna av fantastiska kollegor och vår kultur kännetecknas av öppenhet, nyfikenhet och förtroende. Vi månar om din individuella utveckling och om dig som person.

Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Även om vi gillar det vi gör och vi arbetar hårt om dagarna så värdesätter vi även andra saker i livet, vilket gör att vår cykelparkering (ja, man får en cykel i välkomstpresent!) tenderar att vara ganska tom efter klockan fem.

Redo att agera?
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Liknande jobb


IT Support Technician

IT Support Technician

28 juli 2021

27 juli 2021

Customer Support Agent

Customer Support Agent

27 juli 2021