OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-centrum, Jönköping IT-centrum har ett samlat ansvar för Landstingets IT-verksamhet och telefoni.I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att Landstingets verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar.Vi är idag cirka 130 medarbetare som arbetar processinriktat i ett verksamhetssystem.Våra huvudprocessområden är kundärenden, installation/drift och projekt/systemförvaltning.Vi är placerade i Jönköping, Eksjö och Värnamo.Vi är kvalitetscertifierade enligt SS-EN ISO 9001:2000 och miljöcertiferade enligt SS-EN ISO 14001:2004 Vi söker en IT-konsult som ska tjänstgöra i vår Kundservice (Helpdesk).Tjänsten är ett vikariat på heltid under cirka ett år.Kundservice-gruppen stödjer drygt 10 000 användare på mer än 8 500 PC-arbetsplatser inom hela Landstinget. Dina arbetsuppgifter En stor del av din tid ägnas åt problemlösning i telefonkontakt med våra kunder och i nära samverkan med andra specialister inom IT-centrum.Du arbetar även aktivt med den kontinuerliga utvecklingen för att förbättra servicen till våra användare.I Kundservicegruppen är vi idag åtta personer som arbetar nära ihop i ett team.Varierande arbetstider enligt schema, dagtid.Din kompetens Högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande .Du har goda kunskaper om PC, Windows XP och Office paketet.Du behöver också ha goda kunskaper om nätverk och hur olika delar samverkar i stora system.Du har hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och trivs med omväxlande arbetsuppgifter.Erfarenhet av Landstingets verksamhet ser vi som en merit. Välkommen att söka jobbet via länken nedan.Sista ansökningsdag är 4 november.