IT-koordinator

IT-koordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en IT-koordinator för ett uppdrag i Norrköping.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer stötta verksamheten inom fastighetsprojekt inom IT och ditt primära ansvar blir att samla in behov, säkerställa leveranser och vara behjälplig i kravarbete. Du kommer stötta projektledaren och hantera IT-frågorna, delta vid projektmöten, identifiera fastighetsprojektens behov av IT-infrastruktur och daglig kontakt och samordning med både interna och externa leverantörer.

Med hjälp av din tekniska kompetens kommer du vara behjälplig vid leveranser av hårdvara och i viss mån även felsöka. 

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund för att förstå tekniken rätt. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter innan och är van vid stort eget ansvar. Du förväntas snabbt få en god kännedom för hur verksamheten fungerar, vad som ligger för utveckling och vad som planeras. 

För att lyckas i rollen krävs det en stor drivkraft, en god social förmåga och en bred generell kompetens inom IT. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper för den här rollen. 

Tillsättning av rollen sker snarast och intervjuer hålls löpande. Uppdraget är säkerhetsklassad vilket ställer krav på svenskt medborgarskap.

Krav
- Flerårig erfarenhet av att arbete av likartade arbetsuppgifter. Kanske har du erfarenhet av projektarbeten eller övrig koordination?
- God teknisk förståelse för att både se det på en övergripande nivå men även kunna diskutera på detaljnivå
Meriterande
- Erfarenhet av projekt hos statliga myndigheter
- Erfarenhet av projekt med ett större scope av tjänster
- Erfarenhet av att ta operativa beslut
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
​Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner hundratals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 20 juli 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


6 maj 2024

26 april 2024