IT-kundansvarig

IT-kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.

 

Drivs du av att förbättra stad och landsbygd med hjälp av digitala möjligheter? Förstår du ”IT-språket” men talar verksamhetens språk? Då är detta arbetet för dig I Ludvika och Smedjebacken sker stora förändringar just nu. Ett gemensamt IT-center har bildats med uppdraget att skapa en effektiv driftorganisation, samt stötta verksamheterna i deras digitalisering.

 

Du ingår i IT-centers team av 5 kundansvariga och kommer att ha Ludvika kommunfastigheter som kund. Din kund har visionen "Det bästa fastighetsbolaget" där ett av de viktigaste målen är att ha nöjda kunder och lokalnyttjare. Därför lägger man ned mycket jobb på att utveckla rutiner och service avseende trygghet, säkerhet och kvalité. I samarbete med Ludvika kommun arbetar man med att förenkla och förbättra, med målet att kommunens lokaler ska kunna användas ännu mer effektivt. Tack vare den större och starkare organisationen kan spetskompetensen förbättras och här blir du en viktig spelare.

 

Arbetsuppgifter:

Din roll som IT-kundansvarig är utmanande och utvecklande, dels genom ständiga förflyttningar mellan strategisk, taktisk och operativ nivå, dels innebär rollen ett dubbelt representantskap där du representerar IT hos din kund, samt din kund på IT-center

Samarbetet mellan verksamhet och IT sker primärt via vår objektsförvaltningmodell samt vår process för verksamhetsutveckling. Du driver projekt inom ditt område samt fångar upp förbättringsförslag. För att kunna utveckla kundens verksamhet behöver du sätta dig in i den och få en djupare förståelse för var de befinner sig idag och var de vill vara. Du har stora kontaktytor, såväl internt som externt.  

Du har dessa övergripande ansvarsområden:


• Stödja verksamheten i deras verksamhetsutveckling för att dra nytta av befintligt IT-stöd.
• Agerar förvaltningsledare IT för de objekts som din kund äger.
• Agera projektledare i IT-intensiva projekt som din kund äger.
• Ansvara för att ständigt följa hur nöjd din kund är.
• Underhålla ett gott samarbete med viktiga nyckelpersoner som objektägare, verksamhetsansvariga och specialister.

 

KVALIFIKATIONER
Vi söker en utvecklingsinriktad person med högskoleutbildning inom Systemvetenskap eller motsvarande. För att lyckas i rollen behövs kunskaper inom projektledning samt verksamhetsutveckling. Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande.

Du är en självgående, initiativrik och idéskapande person med högt driv och vilja att lära nytt. Arbetet innebär mycket kontaktytor så det är viktigt att du tycker om att samverka med andra och har förmågan att skapa goda relationer. Du arbetar strukturerat och analytiskt, är tydlig och levererar med hög kvalitet. Vi sätter stor vikt på personlig lämplighet

 
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Efter överenskommelse
Antal platser: 1
 
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 Juni. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

 

Kontaktperson

 Anna Källsved, IT-chef Tfn: 0240-866 21

 

Facklig kontakt

Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Stefan Gustavsson, Vision
Mia Adolfsson, Akavia
Nås via växel 0240-86000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2020
  • Ansök senast: 28 juni 2020

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023