IT Operations Specialist till IMI

IT Operations Specialist till IMI

Arbetsbeskrivning

IMI är mitt i en innovativ tillväxtresa och har en spännande tid framför sig. Som del av denna resa stärker vi upp teamet med en IT Operations Specialist till huvudkontoret i Linköping. Här får du möjlighet att arbeta brett med IT och systemadministration samt skapa rätt förutsättningar som i slutänden gör våra kunder världsledande inom hållbar logistik!

Vill du hänga med på denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där medarbetarna och kunden alltid står i fokus?


Om företaget
IMI är ett svenskt företag med internationella och marknadsledande kunder. Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en snabbväxande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. IMI:s helhetslösningar och expertkunskap inom logistikområdet är centrala för att automatisera och effektivisera distribution av snabbrörliga varor för internationella och marknadsledande företag. IMI:s kunder inkluderar några av de största grossisterna, dagligvaruhandlarna, apotekskedjorna och 3PL-företagen i Norden, Europa och Nordamerika.

Framtiden för IMI är ljus med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik. Antalet anställda på IMI uppgår till drygt 100 och under 2021 har antalet anställda vuxit med 30%. Detta med en sedan länge jämn fördelning mellan män och kvinnor, både bland personal och i ledningen.

Varje år delar organisationen Great Place To Work ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. Rankingen görs dels genom medarbetarundersökningar, dels genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. IMI är i år certifierade av Great Place To Work och vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.


Dina arbetsuppgifter
Som vår nya IT Operations Specialist kommer du fungera som stödfunktion för verksamheten och bli en del av vår IT-avdelning. Dina arbetsuppgifter är varierande och innefattar allt från konfiguration av utrustning, programinstallationer, serveradministration, felsökning, administration och användarstöd i branschspecifik mjukvara samt förädling av interna processer via automatisering.

I rollen erbjuds du ett intressant arbete i ett snabbt växande företag med en platt organisationsstruktur och korta beslutsvägar. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter inom yrkesrollen med mycket eget ansvar. Tjänsten innebär framför allt en stor variation av arbetsuppgifter och diverse projekt. Allt arbete sker i nära samarbete med vår IT-chef och du har stora möjligheter att påverka

Arbetet sker på plats på huvudkontoret mitt i centrala Linköping.


Din profil
Vi söker dig har ett par års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom IT-sektorn. Troligtvis arbetar du idag som It-tekniker, systemadministratör eller i en liknande roll där du erhållit en bred kunskapsbas med erfarenhet av att arbeta med olika teknologier. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Mycket goda kunskaper generellt inom Windowsmiljön & Microsoft Office
• Mycket goda kunskaper rörande nätverk och säkerhet
• Goda kunskaper rörande hårdvara PC
• Goda kunskaper inom Unix/Linux
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både tal och skrift
• Grundläggande kunskaper inom programmering & scripting

Erfarenhet och kunskap inom flertalet av följande områden ses även som värdefulla för tjänsten:

• Azure DevOps, Azure AD & SharePoint i Microsoft 365.
• MySQL/Wordpress.

För att passa och trivas i rollen är du självgående, pedagogisk och har god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du motiveras av att arbeta i en organisation med högt tempo och trivs i en omväxlande vardag. Du tror, likt oss, på kontinuerligt lärande och räds inte för att komma med nya idéer och förslag. I gengäld ges du ett stimulerande arbete i en organisation som värdesätter dig, dina kunskaper och möjliggör balans mellan arbete och fritid.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar IMI med Skill. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöknings-datum, därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Therese Matsson på 013- 495 89 32 eller therese.matsson@skill.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Liknande jobb


21 januari 2022

Online merchandiser

Online merchandiser

21 januari 2022

Customer Project Manager

Customer Project Manager

21 januari 2022