IT-partner sökes till Sysav

IT-partner sökes till Sysav

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en viktig del i att driva Sysavs digitala utveckling vidare tillsammans med fantastiska kollegor? Tycker du om att arbeta verksamhetsnära och stötta den digitala resan?

På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt - bland annat genom förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.

Som IT-partner får du mycket god kunskap om Sysavs verksamhet och dess övergripande affärsprocesser samt hur de på bästa sätt samspelar med de IT-tjänster som IT-organisationen ansvarar för att leverera. Som IT-partner stöttar och hjälper du verksamheten att driva den digitala affärsutvecklingen inom organisationen. I din roll är det viktigt att du är bra på att samarbeta, kommunicera och skapa goda relationer både med medarbetare internt och med externa tjänsteleverantörer. Som IT-partner säkerställer du också att de IT-tjänster som levereras till verksamheten uppfyller de övergripande behov, krav och mål som Sysav har.

Du tar ett stort ansvar för kravställning och uppföljning av befintliga IT-tjänster och säkerställer att de uppfyller överenskomna avtal och budget, både mot externt levererade IT-tjänster men också gentemot internt levererade IT-tjänster.
Du kommer att ha en viktig roll vid förhandling och upphandling av befintliga och nya IT-tjänster samt vara stödjande i olika projekt, ofta i rollen som styrgruppsmedlem, med fokus på att säkra leveransen av digitalisering och IT.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvarig för att tillsammans med verksamhetens tjänsteägare driva den digitala utvecklingen av olika IT-tjänster
• Bidrar aktivt med att effektivisera och automatisera verksamhetsprocesser
• Processansvar för IT-processer enligt ITIL
• Behov, kravställning och leverantörsuppföljning av IT-tjänster
• Stötta verksamheten i att ställa krav när nya IT-tjänster ska köpas in
• Stötta verksamheten till en strukturerad och systematisk leverantörsuppföljning
• Omvärldsbevakning av nya IT-tjänster och möjligheter
• Deltar i samverkansforum med syfte att hitta digitala möjligheter och innovativa lösningar för verksamheten inom befintliga eller nya tjänster.

Personprofil

På Sysavs IT-avdelning blir du en del av ett ambitiöst och positivt IT-team som drivs av utveckling och nya insikter, med syfte att stötta organisationen att nå uppsatta mål och visioner.

Du drivs av att skapa värde för verksamheten med hjälp av IT och strävar efter ett helhetsperspektiv. Du har en god social förmåga och är duktig på att skapa samt vårda relationer. Du trivs och är van vid samspelet mellan verksamheten, IT-organisationen och externa leverantörer. Du är bekväm med ansvaret i att vara självgående och motiveras av att verksamheten och IT-organisationen når sina uppsatta mål. Dina styrkor är att du är tydlig, strukturerad och noggrann, har ett eget driv, samtidigt som du är van att jobba med andra.

För att ha goda förutsättningar för att lyckas i rollen söker vi dig som har:
• Erfarenhet av leverantörsstyrning samt avtalsförhandling/uppföljning
• Erfarenhet som styrgruppsmedlem inom olika IT/digitaliserings-projekt
• Genuint intresse för verksamhetsutveckling med hjälp av digitalisering/teknik
• God kunskap om IT-infrastruktur och olika leveransmodeller
• Examen från högskola/universitet inom IT-området eller likvärdiga erfarenheter/kvalifikationer
• Väldigt god kommunikativ förmåga i svenska och engelska
• Erfarenhet från liknande roll i minst 2 år

Meriterande erfarenheter
• Certifiering inom ITIL-ramverket
• Certifiering inom förvaltningsledning PM3 eller liknande
• Övriga certifieringar inom IT-området


Övrigt
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval kommer att ske löpande, därför ber vi intresserade kandidater att inkomma med ansökan redan idag!

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med PerformIQ. Vid eventuella frågor - vänligen kontakta Pernilla Ingemansson på pernilla.ingemansson@performiq.se.

Företagspresentation
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023