OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-samordnaren har en central roll inom omsorgsförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.Tjänsten ingår i den centrala staben och är direkt underställd omsorgschefen.IT-samordnaren ska tillsammans med chefer och övriga medarbetare arbeta med att införa, utveckla och stödja användandet av olika former av datastöd inom förvaltningens vård och omsorg.Ytterligare några av IT-samordnarens arbetsuppgifter är: - vara systemförvaltare inom omsorgsförvaltningen.- bevaka nyheter och utveckling i omvärlden inom området.- samordna och stödja arbetsplatsernas IT-ombud.- samordna nyttjandet av olika former av IT-stöd och teknisk utrustning.- årligen följa upp planer och ge förslag på nya där IT-stöd är ett inslag i utvecklingsarbetet. KVALIFIKATIONER De krav vi ställer är att du har en för tjänsten lämplig högskoleutbildning samt erfarenhet från arbete inom vård och omsorg och användande av datastöd för handläggning och dokumentation.Du ska ha mycket god datorvana samt inneha körkort.Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete som systemförvaltare eller systemadministratör av datastöd inom vård och omsorg.Vi ser gärna också att du medverkat vid införandet av datastöd.Du ska ha en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.God förmåga att samarbeta, organisera, strukturera, utrycka i tal och skrift samt att kunna pedagogiskt informera och utbilda är ytterligare egenskaper som krävs för tjänsten.