OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill samordna, utföra och utveckla IT-stödet för våra verksamheter i Västra Götalands län.Du ska i nära samarbete med affärsverksamheten och IT Helpdesk utföra IT-support för våra användare, samt samordna och vara rådgivande för IT-stödet i regionen.Ditt uppdrag är att med hög kundservice se till att IT-stödet är optimalt för verksamheten och att det bidrar till affärsnyttan. I uppdraget som IT-samordnare ingår att ge användarstöd, samt support på PC, datakommunikation och nätverk.Vidare ska du planera och prioritera arbetet och till viss del styra resurserna för IT-stödet.Du ska vara rådgivande till regionledningen och utarbeta funktionellt och affärsmässigt goda lösningar för verksamheten.Det kräva att du har servicekänsla, god samarbets- och kommunikationsförmåga.Du förstår och verkar utifrån affärsmässig principer. Huvuddelen av verksamheten finns i Göteborg men med ytterligare verksamhet på ett antal andra orter.Det innebär att du måste vara beredd att dagligen röra dig mellan enheterna i regionen.Vi söker dig som är senior tekniker med intresse och förståelse för affärsdrivande verksamhet.Du ska ha kompetens inom och erfarenhet av användarstöd och support på PC, datakommunikation och nätverk.Du bör också ha erfarenhet från projektledning.Det är en merit om du arbetat med kundkontakter i en service- och supportorganisation.God kommunikations- och pedagogisk förmåga är viktig.Du har utbildning som nätverkstekniker med B-körkort.Anställningen är på heltid och tillsvidareanställning.Tillträde snarast efter överenskommelse.Lernia är Sveriges största företag inom kompetensförsörjning med tjänster inom bemanning, utbildning, rehabilitering och omställning.Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat.