OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
verksamhetsområde Akut vid Södersjukhuset
Verksamhetsområdet består av akutmottagningen med omvårdnadspersonal, läkare, patienttransportörer och medicinska sekreterare samt enheten för arbetsterapi- och sjukgymnastik. Dessutom finns en stab som stöd för verksamheten. Antalet medarbetare uppgår till ca 400 och omsättningen är ca 250 Mkr.
Vi behöver förstärka vår organisation med ytterligare en IT-samordnare.
Arbetsuppgifter:
IT-samordnaren har helhetsansvar för sitt verksamhetsområdes IT-frågor inom given budget. IT-samordnaren är därmed den primära länken mellan verksamheten, verksamhetens ledning och IT-sektionen och SLL-IT. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med den egna verksamheten och dess ledning, systemförvaltningar, IT-projektledare, övriga IT-samordnare, lokal tekniker på plats och Helpdesk.
Du kommer därmed att vara kontaktytan mellan vårdpersonal och IT centralt. IT-samordnaren informerar om förändringar, ger viss användarsupport, tar emot förbättringsförslag, beställer tjänster och behörigheter, utför systemadministration och köper in IT-produkter.
Vidare ingår det i samordnarens roll att delta i projekt för att utveckla vår IT-miljö samt att ta fram olika typer av statistik. Du kommer regelbundet att hålla utbildning för användarna, både inom det egna verksamhetsområdet, men även sjukhusövergripande.
Kvalifikationer:
Gedigen förståelse för arbete i vårdmiljö kombinerat med flerårig erfarenhet av vårdrelaterad IT.
Adekvat IT-utbildning är ett plus, likaså gedigen kunskap i vårt journalsystem TakeCare och Akusys.
Om du även är tekniskt duktig, är det meriterande då arbetet ofta sker i nära samarbete med verksamhetsområdets IT-tekniker.
Personliga egenskaper:
Tjänsten ställer mycket höga krav på stor flexibilitet och förståelse för vår organisation och du bör besitta god initiativförmåga och en känsla för att se helheten.
Du gillar att ge service och har lätt att samarbete med alla olika personalkategorier. Du är självgående och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även öppen för förändringar och utveckling i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.