IT Service Desk Agent

IT Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER

- 1st/2nd linesupport för kundens interna användare via olika kanaler som telefon, e-mail, weboch vid behovonsite på huvudkontoret.
- Registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet Ivanti Service Desk System Problemlösning och felsökning av hårdvara och mjukvara främst inom Windowsmiljö och Citrix
- Hantering av användarkonton, behörigheter både i Active Directory, Office 365 samt AS400 (stordatormiljö)
- Dispatcherfunktion
- Övervakning av WAN-förbindelser för Norden och Baltikum samt felanmälan till ISP vid fel på nätverksförbindelser
- Felanmälan av växeltelefoni, mobiltelefoni till leverantör
- Hantering av telefonabonnemang, beställning, avslut m.m.
- Hantering av IT-beställningar, hårdvara, mjukvara, licenser
- Arbetet sker remote via fjärrstyrningsverktyg med undantag för huvudkontoret där det ingår onsite-support
- Nära samarbete med andra team inom IT-avdelningen och uppföljning av eskalerade ärenden som inte kan lösas direkt i Service Desk
- Arbetstider 7.00 - 16.00 (6.00-15.00 kan förekomma)


VI SÖKER DIG SOM:

- Du har kunskaper inom området IT Service Management och relaterade processer, kompetens och teknik
- Dokumenterad IT-kompetens inom relevanta områden
- Grundläggande ITIL kunskaper
- Minst 2 års erfarenhet från Service Desk arbete


Tekniska kunskaper


- Microsoft Windows 10
- Microsoft Office produkter
- Microsoft Office 365
- Microsoft Active Directory
- Microsoft Sharepoint (ej krav)
- Microsoft SCCM (ej krav)
- Microsoft PowerShell (ej krav)
- Citrix (StoreFront/Reciever)
- Grundläggande nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN
- Fjärrstyrningsverktyg (MS Remote control el. DameWare, Teamviewer)
- Android och IOS
- MDM-verktyg, tex. Intunes


Språkkunskaper

- Flytande svenska, finska och engelska.
- Ytterligare språk som talas inom något av våra övriga Cramoländer är meriterat


Personliga egenskaper

- Morgonpigg
- God kommunikativ förmåga
- Pedagogisk och tålmodig
- Stresstålig då arbetet stundtals kan vara hektiskt
- Kundfokuserad och serviceinriktad
- Hög social kompetens
- Teamplayer
- Utåtriktad och självgående


INFORMATION

Plats: Stockholm (Solna)
Start: ASAP
Befattning: 100%
Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 6 april 2022

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024