IT Service Desk Manager

IT Service Desk Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.

Pålitlighet, engagemang och utveckling är ledstjärnor i vårt arbete och vi tror på en inkluderande kultur och eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter, eftersom vi ser olikheter som en tillgång. Vi har tagit emot utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021 och 2022. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team inom IT och affärsuveckling i Karlstad som IT Service Desk Manager.  

Om rollen som IT Service Desk Manager  

IT och affärsutveckling, Business Solutions med cirka 50 medarbetare är en modern, framåtlutad och affärsnära IT-avdelning som levererar IT-tjänster (IT-utveckling, förvaltning, drift, beställning, säkerhet och IT-stöd) till verksamheten. Ellevio vill nu starta upp en egen IT Service Desk, då vi ser att det är viktigt med en affärsnära IT-support som en viktig del av Ellevios verksamhet. Vi söker därför en IT Service Desk Manager som vill vara med och bygga upp, utveckla och leda detta spännande team. I rollen som IT Service Desk Manager kommer du att arbeta operativt med alla frågor som rör servicedesken och dess medarbetare. Du kommer att leda ett team på 3-5 personer, sätta processer, arbetsrutiner och säkerställa att dessa efterlevs. I jobbet kommer du vara med och utveckla IT-supportstrategin avseende IT Service Desk i samråd med chef och verksamhetens önskemål och behov.

Du kommer vara ägare av uppföljning för alla inkommande ärenden (1:a och 2:a linjen support) och samarbeta med systemansvariga och övriga 3:e linjen support samt ansvara för en effektiv incident- och problemhanteringsprocess. I jobbet ingår också att utveckla och säkerställa knowledge management (wiki) inom IT Service Desk och i samråd med System Managers och Service Managers. Vid behov ska du kunna delta och initiera IT incident/IT-säkerhetsincidenter samt uppföljning av dessa. Som IT Service Desk Manager deltar du också i planering av IT-projekt och införande av nya IT-tjänster, där IT Service Desk är motpart/mottagare/stöttande.

Om dig

För att du ska passa och trivas i rollen som IT Service Desk Manager tror vi att du har jobbat några år som manager, chef eller teamleader i en större organisation. Vi tror du har ett stort tekniskt intresse och ser gärna att du har en bakgrund som IT-tekniker eller IT-Supporttekniker sedan tidigare. För oss är det viktigt att du tycker att teknik och IT-support är kul och viktigt, du ser vad som behöver göras och tar initiativ i din arbetsdag. Du är en självklar ledare och har en god samarbetsförmåga gentemot ditt team. Som person är du social och kommunikativ och du trivs i mötet med andra människor. Vi ser att du som söker tjänsten är service minded och drivs av att utveckla IT Service Desk och säkerställa hög service till organisationen.

Det är meriterande om du har haft personalansvar och erfarenhet av att bedriva systematiskt arbetsmiljöarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av IT Service Desk verktyg och ITIL-processerna Incident, Problem and Change.

Delar du våra värderingar?

Söker du efter en tjänst där du får använda dina ledarkunskaper i kombination med din kunskap och stora intresse inom IT? Är du den som kan starta upp, utveckla och leda IT Service Desk till något bra? Tycker du om att vara spindeln i nätet? Då är det precis dig vi söker!

Om du, som vi drivs av att få vara med och skapa förutsättningar för en hållbar framtid är Ellevio rätt arbetsplats för dig. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 22/11. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.   

Kontakt och information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mikeal Jonsson på Mikael.Jonsson@partners.ellevio.se eller på tel. 070- 766 51 52 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på Alva.Ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Vill du veta mer om oss?

Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Setterberg
87,642,583
Joakim Pergefors Eriksson
08-7642534
Håkan Kempel
+46730211833
Malin Magnusson
+46767806864

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ellevio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Besöksadress

Valhallavägen 203
None

Postadress

11553
0180, 11553

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024