IT Service Desk till Skanska i Stockholm

IT Service Desk till Skanska i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på att lösa tekniska utmaningar och vill bidra med att skapa positiva användarupplevelser? Skanska söker en kollega

Nu letar vi efter dig som är en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som vill ingå i ett glatt och inkluderande team på Skanskas IT Service Desk. I rollen som Service Desk Agent är du ansiktet utåt, där du hjälper användarna med en stor variation av IT-relaterade frågor och problem. Söker du ett jobb där du får möjlighet att växa och utvecklas? Då har du hamnat rätt. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi för kommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor.

Skanska Sweden IT är en helt integrerad organisation inom Skanska som erbjuder IT-tjänster och support inom Skanska i Sverige, i norden och globalt. Vi är en affärstillgång som spelar en proaktiv roll i den dagliga verksamheten och driver innovation med hjälp av vår digitaliseringsresa. Vårt fokus är inte bara på vad vi gör idag, vi fokuserar även på vad som är möjligt imorgon.

IT Service Desk erbjuder direktsupport till slutanvändare i Sverige för alla IT-relaterade frågor eller problem som kan uppstå. Gruppen hanterar även incident- och problemprocesser samt beställningar om hantering av tjänster som erbjuds av IT i Sverige, norden och globalt.

Dina arbetsuppgifter

Som Service Desk Agent kommer du vara den första länken för våra kollegor när de stöter på tekniska utmaningar. Ditt uppdrag sträcker sig längre än att bara lösa problem – du kommer vara en vägledande hand som skapar en positiv och effektiv ärendehantering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Stötta verksamheten genom att ge support via telefon och via fjärrstyrning av användares datorer.
• Hantera inkommande incidenter i Skanskas ITSM-verktyg ServiceNow.
• Driva förbättringsarbete både inom gruppen och tillsammans med andra delar av verksamheten.

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag på heltid (38,75 h/vecka) med start så snart rätt person kan vara på plats. Möjlighet till förlängning och överrekrytering finns för rätt person.

Arbetstiderna följer ett 3-veckorsschema och varierar beroende på om du hanterar samtal eller arbetar med ärenden.

Vecka 1: 06:45 - 15:30
Vecka 2: 07:30 - 16:15
Vecka 3: 08:15 - 17:00

En dynamisk blandning av människor utgör teamet, med totalt 15 medarbetare! Vårt motto är att om du har roligt på jobbet så kommer leveransen att vara toppklass! Målet är att vara den bästa arbetsplatsen och där vi tillsammans levererar support i världsklass till verksamheten.

Våra förväntningar

Vi söker en person med tidigare erfarenhet av IT-support och en stark vilja att hjälpa andra. Du bör vara tekniskt intresserad och bekant med både Windows-miljön och Office-paketet. Om du har kunskap om Active Directory och Microsoft Azure samt erfarenhet av att arbeta med ServiceNow är det fördelaktigt.

Ditt serviceinriktade förhållningssätt och önskan att stödja andra är mycket viktigt. Du har en metodisk och strukturerad arbetsstil och närmar dig problem på ett effektivt och smart sätt. Självständighet är en styrka hos dig, men du ser också värdet av att samarbeta med kollegor och välkomnar feedback som en möjlighet till personlig utveckling. Din kommunikationsförmåga är utmärkt och du är flytande i både svenska och engelska.

Vår arbetskultur präglas av ödmjukhet och öppenhet, så det är viktigt att du är en person som inte bara vågar ställa frågor, utan även gärna delar med dig av din kunskap.

Notera att detta är en anställning som konsult hos TNG, där du blir uthyrd till Skanska. Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen; schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos Skanska. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 13 december 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Supporttekniker

15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024