IT-specialist för användarsupport

Arbetsbeskrivning

IT-support sökes till spännande kommande konsultuppdrag på olika längd i Västra Götalands län!
Arbetsuppgifter
Som IT-supportkonsult kommer du att arbeta med:
Säkerställande av att IT-utrustning fungerar korrekt.
Ge användarstöd via telefon, e-post och chatt, med fokus på både hårdvara och mjukvara.
Administration av IT-miljöer, inklusive hantering av användarkonton, behörigheter och utskriftsköer.
Stödja och instruera användare i användningen av olika program.



Kravprofil
Högskoleutbildning inom IT, exempelvis högskoleingenjör med datainriktning, eller motsvarande IT-utbildning, samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt: Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskapsnivå samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Gedigna kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
Grundläggande färdigheter i MS Office eller likvärdiga program.
Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem (t.ex. Easit GO eller ServiceNow).
Kunskap om Mobile Device Management (MDM).
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Timetorecruit
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2025
  • Ansök senast: 27 februari 2025

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010