IT-support

Arbetsbeskrivning

Student & Workers är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för akademiker och övrig kvalificerad personal.Student & Workers är ett dotterbolag till SJR och våra kunder finns inom administration, kundservice, ekonomi, teknik och IT med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.Vår ambition är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar. Vår kund är en organisation för trafikskoleföretag vilka bedriver yrkesmässig förarutbildning.Man har ca 630 medlemsföretag som driver ungefär 700 av Sveriges ca 800 trafikskolor.Om tjänsten: Vi söker nu för vår kunds räkning en medarbetare till helpdesk där Du tillsammans med hjälp av befintlig personal sköter IT-stödet för kunder och medlemmar.Som medarbetare på helpdesk kommer Du att arbeta med en bred bas av frågor och Ditt främsta arbetsredskap kommer att vara telefon och e-post.Det är av största vikt att Du drivs av god service, kundnöjsamhet och alltid har kunden i fokus.Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta emot och lösa inkommande ärenden både via telefon och e-post.Tillhandahålla teknisk support avseende egenutvecklade programvaror, tjänster och övriga programvaru-frågor.Hjälpa kunder, representanter och kollegor med installationer, felsökning, problemlösning och uppföljning Dokumentera och bygga upp FAQ Viktiga egenskaper för tjänsten: Du är ödmjuk, serviceinriktad, lösningsorienterad och sätter alltid kunden i fokus.Du har ett genuint IT-intresse och uppskattar ny teknik.Som person klarar Du av att hålla "många bollar i luften" såväl som att skapa och underhålla egna arbetsuppgifter vid lugnare tempo.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt Din förmåga att förstå och anpassa Dig till kundens behov och situation.Du kan arbeta självständigt samtidigt som Du gärna delar med Dig av Din egen kunskap till såväl kunder som kollegor.Viktigast av allt är att Du tycker om att hjälpa människor samt att ha telefonen som arbetsredskap.Vi värderar att Du: Klarar av att arbeta i ett högt tempo och gillar problemlösningar.Har goda kunskaper och förståelse om nätverk.Är prestigelös och alltid sätter kunden i fokus.Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift.Har kunskap inom flera av följande: Microsofts operativsystem, MS Office, MS Outlook, Internet Explorer Har fullgjord gymnasiekompetens och gärna någon formell utbildning inom data.Övrigt: Tjänsten finns i Landskrona och är ett konsultuppdrag på heltid 4 månader med stora möjligheter till förlängning.Då vi tillämpar löpande urval se vi din ansökan snarast.[ [

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Student & Workers
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 april 2009
  • Ansök senast: 4 maj 2009

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010