IT support

IT support

Arbetsbeskrivning

Svensk myndighet söker en IT-supporttekniker

Bakgrund
Myndigheten har ett behov av personal inom 1st line support för hantering av incidenter och beställningar.

Om rollen
Rollen som IT-supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Arbetet inkluderar även installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt utskick av datorer.

Arbetsuppgifter
• Bemanna servicedesk (08:00 – 17:00); ta emot användare, besvara inkommande telefonsamtal och e-post
• Supporta arbetsplats- och mötesteknik i myndighetens lokaler
• Hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
• Säkerställa information, klassning och prioritering
• Lösa incidenter enligt SLA/OLA
• Eskalera ärenden till nivå 2 och 3
• Uppdatera kunskapsdatabasen
• Felsöka hård- och mjukvara
• Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp
• Hantera utskick av beställda programvaror
• Administrera behörigheter och användarkonton
• Dokumentera lösningar och rutiner i kunskapsdatabasen
• Genomföra utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av dig som konsult krävs. Uppdraget kan inte påbörjas innan säkerhetsprövningen är genomförd och godkänd.

Placering
Myndighetens kontor i Sundbyberg. Viss möjlighet till distansarbete kan erbjudas efter överenskommelse med beställaren.

Vi söker dig som:
• Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet som klienttekniker/supporttekniker
• Minst 3 års erfarenhet som IT-supporttekniker under de senaste 5 åren
• Minst 2 års erfarenhet av arbete inom Active Directory
• Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow för incidenthantering, beställningar och hantering av kunskapsartiklar

Meriterande erfarenheter:
• Minst 1 års erfarenhet av arbete inom Azure Hybrid AD och virtuella VMware-miljöer
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med SharePoint (On-prem)

Personliga egenskaper:
• God samarbets- och initiativförmåga
• Stark servicekänsla
• Förmåga att snabbt ta till sig ny kunskap
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och förtroendeingivande
• Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2025
  • Ansök senast: 17 februari 2025

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010