IT-support

Arbetsbeskrivning

IT-Support
Om uppdraget:
Som supporttekniker kommer du att utföra fortlöpande administrativa och tekniska uppgifter relaterade till första och andra linjens support samt ansvara för kvalitén av supporten och leveransen. I rollen som supporttekniker kommer några av arbetsuppgifterna utföras i kundens entré som är en samordnad mottagningsdisk för flera av kundensservicefunktioner. Du kommer utföra fortlöpande administrativa och tekniska uppgifter relaterade till första och andra linjens support, samt ansvara för kvalitén av support som levereras. Där kommer du vara en del i ett team som tar emot ärenden av både IT och studieadministrativ karaktär samt allmänna problem.

Vem är du?
Uppdraget innefattar kundkontakt och förutsätter att du besitter god serviceanda och har hög social och teknisk kompetens där du på ett pedagogiskt sätt kan förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du har en god förmåga att organisera och strukturera ditt eget arbete och har alltid som ambition att lära dig nya saker. Du är en kreativ person som inte har problem med att ta egna initiativ samt är självgående. I rollen som supporttekniker ska du trivas att arbeta i grupp men ändå kunna vara självständig.

Då du tidigare har arbetat i en servicedesk, brinner du för service och är kommunikativ, social och även hjälpsam mot dina kollegor. Som konsult på denna myndighet krävs en positiv grundsyn och att du ser en utmaning i varje problem. Det krävs även att du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT.

Personliga egenskaper
• Är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ.
• Trivs att arbeta i grupp såväl som att arbeta självständigt.
• Brinner för service och är van med att jobba i en Servicedesk.
• Är kommunikativ, social och hjälpsam i sitt sätt.
• Kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper.
• Är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla sina kunskaper både inom och utanför IT.
• Har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.

Krav:
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbetat i en Servicedesk med tillhörande arbetsuppgifter.
• Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens.
• Erfarenhet av komplexa IT-miljöer.
• God kunskap om: PC och Mac. Inkluderande felsökning och installation av hårdvara .
• Exchange och Outlook samt andra mailklienter.
• Stora nätverk och nätverksansluten utrustning så som skrivare.
• Active Directory.
• God förmåga att organisera och strukturera sitt eget arbete och ambition att lära sig nytt.
• Vana att jobba i ärendehanteringssystem.

För det här uppdraget krävs det att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Start: Senast 2019-03-08
Arbetstider: 8-17
Placering: Stockholm
Sista ansökningsdag: Fredag 8/3

Vid frågor kontakta joanna.hansson@dfind.se

Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tilda Stenmark

Marcus Grahn

Malin Karlsson

Alexandra Tihinen

Malin Karlsson

Jessica Nilsson

Ercan Bahar

Ercan Bahar
0722-467409
Jessica Bergström
0733158555
Hellen Song

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 mars 2019

Besöksadress

Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
None

Postadress

Regeringsgatan 65
STOCKHOLM, 10724

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024