OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BYGGmax är en av Sveriges största byggmaterialkedjor.Vi säljer framförallt till privatkunder och upplevs av kunder som det billigaste alternativet för att köpa byggmaterial (enl oberoende undersökningar).Vi finns idag etablerade på 35 orter.BYGGmax expanderar och startar under 2007 en kraftig utlandssatsning med Norge som första land.Läs mer om oss på www.BYGGmax.se Till BYGGmax huvudkontor söker en driftig person för IT-support. Inledning BYGGmax har en platt organisation med snabba beslutsvägar.Vi har central styrning från huvudkontoret av ekonomi, inköp och IT för samtliga butiker.Support till butikerna sköts idag till största delen externt av våra IT-leverantörer.Under 2007 har vi ambitionen att ta över delar av supporten själva.BYGGmax har en modern IT-miljö med affärsstöd från några av de mest etablerade leverantörerna i Sverige (ex: IFS och Qlikview).Vi arbetar kontinuerligt med lösningar för att förbättra och effektivisera verksamheten både på huvudkontoret och ute i butikerna.Butikerna hjälper vi i stor utsträckning via fjärruppkoppling. Arbetsbeskrivning Du kommer med hjälp av befintlig personal att sköta IT-supporten mot butikerna och HK.Vanligtvis arbetar du utifrån HK men kommer även att lära dig hur IT-miljön på butikerna fungerar på plats.Du kommer att delta i utvecklingen av IT-miljön samt arbetsrutiner både för butikerna och Hk.I supportarbetet ingår bland annat administration av affärssystem och kassasystem.Du är teknikintresserad, serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta där mycket händer på en gång.Du bör ha kunskap inom ett flertal av dessa områden: - Citrix - Affärssystem - Nätverksteknik - Mobila lösningar - Microsoft Server 2003 - MS Office Är du intresserad?Tjänsten gäller heltid och ska tillsättas under våren.Du kommer att arbeta på BYGGmax huvudkontor i Solna, Stockholm.Sista ansökningsdag är den 10:e mars 2007.